Programma gaat ongewild op slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal,

Miin Win10 64-bit installatie gaat de laatste week ongewild na een minuut of 5 op de slaapstand.

En dat terwijl ik alles ingestaled heb op Nooit

Toevallig kreeg ik ook een belletje van een kennisje van me, met dezelfde problemen.

Na controle bij instellingen, wanneer de computer in slaap moet vallen blijkt dat er niets versteld is !!!

Weet iemand raad hierop?

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
:confused: hoi hoi Jan omdat die W-10 is, ...... misschien heb ik mis ...

Maar moet je toch vragen of heb jij inderdaad dat gedaan en of je weet zeker dat je op alle plekjes slaapstand uitgezet hebt ?? ... dat zijn ( bij W7 bijv. ! ) precies 9 plekjes evt. een keer als extra 10 !:D neem ik aan dus dat zo bij w10 ook zo is ..

W10 ken ik voldoende nog steeds niet, maar bekijk FF ( als je dat wil ! ) Energiebeheer instellingen van alle hoeken en alle kanten ook, en zal je merken hoeveel keren je slaapstand aangeven moet dat die uit staat enz.. ...

P.S. De mogelijkheid bestaat dat je toch goed slaapstand uitgeschakeld hebt, maar in dit geval en dan heb je waarschijnlijk over beeldscherm en hoe die na 5min' uitgaat ...

Laatst bewerkt:
Hoi Mik Ik bedoelde niets, zoals jij bedoel dat ik bedoel ( natuurlijk op dit daar toen geschreven moment ! :D ) concreets mee:thumb:

Ik vroeg Jan slechts of hij zeker weet dat die slaapstand uitgeschakeld is, omdat die meerdere keren en op meerdere plekken uitgeschakeld kan worden zodat die echt uitgeschakeld wel is enz..
Ook omdat die zoals ik zei W10 is, weet ik niet of op die manier daar ook zoals bij w7 slaapstand uitschakelen kan ?.. :(

En zoals boven staat aangegeven wie weet misschien niet om slaapstand zoals Jan bedoel gaat, maar om screen/monitor dat die uit-valt/loopt ?

Klein beetje en in het echt en in het kort bedoel ik dat kijk FF :

ScreenShot024.jpg BeeldScherm.jpg << Screen gaat uit misschien ??

Laatst bewerkt:
Verwar je jezelf niet met de optie beeldscherm uitschakelen? Die staat standaard op 5 minuten, die wordt niet door energiebeheer geregeld.
Maar geeft deels wel hetzelfde effect als slaapstand.

:D Kijk nu Jackall bedoelt dezelfde als ike boven ;)

Verwar je jezelf niet ***die wordt niet door energiebeheer geregeld.
Maar geeft deels wel hetzelfde effect als slaapstand.

Oke @jackall, maar sowieso via energiebeheer instellingen in het algemeen, beeldscherm/screen om automatisch uit te gaan functie je ook uitschakelen kan/moet ...toch :D ?

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat het beeldscherm uitgeschakeld wordt, het wordt in iedergeval direct zwart

Ik heb uiteraard het
Scherm gezet op:
Bij gebruik van Netstroom, uitschakelen na ---> Nooit

Slaapstand
Bij gebruik van Netstroom, slaapstand inschakelen ---> Nooit

Voorts hen ik extra aangemaakt Mijn aangepast Schema1
Daarin staat eveneens:
Het beeldscherm uitschakelen ---> Nooit
De computer in slaapstand zetten ---> Nooit

Bij geavanceerde energie instellingen staat:
Slaapstand instelling ---> Nooit
Activeringstimer ---> Uitschakelen
Bij Beeldscherm
Beeldscherm uitschakelen ---> Nooit
Adaptieve helderheid inschakelen ---> Uitschakelen

Met de extra mogelijkheid:Mijn Extra Energiebeheerschema aanmaken heb ik Mijn aangepast Schema1 aangemaakt

En omdat alleen de stand Mijn aangepast Schema1 aangevinkt is, verwacht ik dan ook, dat alleen dit schema in gebruik wordt
De overige standen: 2) Energie besparing
3) Gebalanceerd prestatie (aanbevolen)
4) Hoge prestaties
zijn dus niet aangevinkt

Voorts heb ik nog een aanvullende vraag: Wat moet ik verstaan onder: "Adaptieve helderheid in- of uitschakelen Ik heb deze stand nu gezet op: uitgeschakeld.

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
:thumb: Oookey kijk nu hoop ik dat nu wel slaaaapstand uitgeschakeld is ( in W10 dus ! ) ...

Je zal evt. nu is het dat Laptop ?? sluimerstand en hybride slaapstand evt. beetje beter moeten instellen of als je dit niet hebben wil sluimerstand of hybride slaapstand ....... uitschakelen ??

:( Zoals ik zei ik weet niet hoe dat in W10 moet ...:(

Kleine informatie over sluimerstand hier kan je ook evt.zien ==>> KLIK << dat is hoe je die IN-schakelen uitsluitend bij Laptop kan, maar op dezelfde manier dat andersom ook kan ..

P.S. Of sluimerstand goed uit te schakelen is ...helaas dat mag ik je niet adviseren ....:( volgens mij dat iedereen voor zichzelf moet weten ..

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Al jullie goed bedoelde bijdragen heb ik één of meerdere keren uitgevoerd, let hierbij ook op bijdrage #4

Ik heb zelfs een een eigen schema aangemaakt Mijn Aangepast Schema 1
Waarin zowel weer het Beeldscherm op NOOIT
De computer in slaapstand op NOOIT
En op de geavanceerde energie-instellingen
Staat eveneens de Slaapstand op NOOIT
en de Activeringstimers toestaan ---> Uitgeschakeld
Onder Beeldbuis:
Slaapstand op Nooit
Adaptieve helderheid is ook Uitgeschakeld

Meer standen ben ik niet tegengekomen welke van invoeld kunnen zijn op het zwart worden van het scherm en welke ik kan verzeten

Tevens nog iets:
Een andere computer van mij waar ook Win10 Pro NL 64-bit op staat heeft bivenstaande problemen niet, uiteraard heb ik hiermee alle standen vergeleken,

Ik heb wat dat betreft ten einde raad, en overweeg alle 45 APP's en Instellingen van mij te verwijderen, waarbij mijn persoonlijke bestanden dan wel weer bewaard blijven

Vandaar deze laatste poging om jullie te raadplegen, in dit geval van scherm ONGEWILD teruggaan in de slaapstand

Een kennis van mij, heeft exact dezelfde problemen met Win10 PRO NL 64-bit het scherm ongewild in de slaapstand.

MVG
Jan Filarski :eek:

Laatst bewerkt:
Zie hier het antwoord en OPLOSSING dat ik verkreeg op het NFC-Forum

jij heb waarschijnlijk wel een schermbeveiliging op staan !
rechts klik op start > configuratiescherm > persoonlijke instellingen > schermbeveiliging
zet de schermbeveiliging uit ... bevestigen met toepassen en ok

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam: Ashampoo_Snap_2016.02.01_19h30m28s_002_.png
Bekeken: 6
Grootte: 31,4 KB
ID: 7527

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan