Win10 zonder password of account

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Ik wil helemaal geen Win Big Brother die mijn account aan mijn web-activiteit koppelt. (En als ik te paranoïde ben graag een linkje waar dat uit blijkt)
Kan ik Win 10 inhaleren zonder account of e-mailadres?
En indien al geïnstalleerd (tja het is eigenlijk al gebeurd) Hoe krijg ik het password er weer af?

Bij voorbaat al heel erg bedankt.

Als je goed oplet tijdens de installatie, dan kun je dat account / mailadres scherm skippen en volstaan met het ingeven van een wachtwoord.

Password : Klik

Laatst bewerkt:
OK, foutje mijnerzijds... en nu het al 'te laat' is. Is dat te fixen?

Ha ha ja linkje. Dank je gast0225

Zoiets dus:
3d65356b6df03fc7fd589a380cc52d70.jpg

Ok, ontopic weer :)

Ik ben het nog steeds 101% eens met je handtekening, niet in de laatste plaats met het 3e deel van de trilogie.......................

Laatst bewerkt:
Bij mij draait alles zowel zakelijk als privé op Windows 10 en zonder een enkel probleem. Alleen de terminals server draaien Windows Server 2012. De client zijn PC's en laptops, allen met Windows 10. Privé heb ik nog een Tablet die met Windows 10 draait en een Nokia Lumia telefoon.

Laatst bewerkt:
Gelukkig kan het ook vooraf ingesteld worden bij de installatie van windows, zie heel veel berichten hoe dit achteraf uitgeschakeld moet worden, maar niemand verteld hoe dat anders kan.

Bij de installatie van een lokaal account wordt gevraagd om een wachtwoord op te geven, laat die blanco en enter door, windows accepteerd dit bij de setup als een wachtwoordvrije account. Je hoeft dus dan na de installatie geen ww meer in te voeren.
Deze optie zit er al in sinds vista. Maar is blijkbaar nergens, ook niet op andere sites aandacht aan geschonken.
Heb je voor dit moment niks aan, maar wel handig om te weten.

Opletten en lezen bij installatie van wat dan ook doet bijna niemand. Het is klik, klik, klik..... en naderhand klagen.

Laatst bewerkt:
Dat was ook niet persoonlijk maar algemeen bedoeld. En het is een waarheid als een koe, zoals we wel eens zeggen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan