gegevens opvragen van userform1 vanuit userform2

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellboy01

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2006
Beste VBA-ers

Ik heb 2 formulieren waarbij ik een getal wil laten zien in een label in form2 en dat getal is gegenereerd in form1.
Alleen zie ik de variabele niet in mijn intelisense lijst. Ik weet ook niet of variabelen uitwisselbaar zijn tussen 2 formulieren. Weet iemand hoe je dat moet doen?

groetjes rob

Hi Edmoore, ik heb een module aangemaakt met daarin een nieuwe variabele maar in mijn hofdformulier ziet die de variable nog steeds niet. heb je misschien een voorbeeldje voor mij?

Heb je de link bekeken die ik plaatste? Daar staat alles in, met voorbeelden. Als iets niet duidelijk is m.b.t. je eigen situatie kan je beter je document plaatsen en erbij vertellen wat je bedoeling is.

Bekijk bijlage IceCreamShop AutoOpen.xlsm

Hi edmoor, ik heb de link bekeken en ik heb een module met een variabele aangemaakt maar ik denk dat ik iets fout doe.
Als je op de knop betaal drukt opent een tweede formulier. Wat ik wil is dat in het label lblPrijsTotaal het bedrag van variabele prijsIJsTotaal van frmIjswinkel komt te staan. Dit bedrag wil ik dan gebruiken om het wisselgeld te bepalen.

alvast bedankt rob

Maak er dit van
Code:
Public totaalPrijsBedrag As Double

En als je dan de berekening in je LB presenteert moet je deze variabele uiteraard de waarde van het totaalbedrag meegeven.
Als je dan je Betaald knop gebruikt moet je het label de waarde van deze variabele doorgeven.

Een voorbeeldje dat niet gelijk crasht zou wel handig zijn :). Maar waarom zet je niet alles op één formulier met tabbladen? Ben je van het probleem af.

Hi Rudi, bedankt het werkt. :thumb:
Wat is trouwens het verschil tussen Public en Global ?

Nog een ander vraagje , mijn sub lopendeTekst ,die aangeroepen wordt in formActivate, stopt niet als ik frmIJsWinkel sluit en daar door loopt excel na een paar seconden vast in de Excel look. Ik denk zelf dat de Do loop niet beeindigd wordt, zou je daar eens naar willen kijken ?

alvast bedankt rob

Iets zegt mij dat je visueel genot (lopende tekstbalk?) belangrijker vindt dan functionaliteit. Ik zou, als ik jou was, eerst maar eens zorgen dat het systeem helemaal compleet is en goed werkt voordat je aan grafische frutsels gaat denken. Zeker als die frutsels de werking van je systeem onderuit schoffelen...

@Octa,

Je bent weer lekker op dreef :thumb::D

Ik ben het 'zelfs' met je eens...

Wat is trouwens het verschil tussen Public en Global ?

Kennelijk heb je dus de link die ik in #2 plaatste niet gelezen.
Daar staat werkelijk alles uitgelegd over het bereik van variabelen.
Daarnaast had ik in #2 ook al gezegd dat je die variabele Public moet declareren.

Ik ben blij dat jullie experts het allemaal heel gezellig met elkaar eens zijn in het zinloos commentaar leveren op mijn draadje maar wanneer hoor ik nu eens een werkzame oplossing om een do loop te beeindigen, geactiveerd door de me unload opdracht, heren van het goede leven.

Wanneer ga je gestructureerd werken?

meteen zodra jij mij de oplossing geeft voor mijn probleem.

Maar wat ik niet begrijp is waarom die bij jouw crashed want bij mij werkt alles gewoon , op de lopende tekst na, maar die heb ik uitgezet middels een ' teken.
Maar daar weet ik al wat er aan schort, alleen weet ik niet hoe ik een do loop moet eindigen die gestart is vanuit een form.activate sub.

Ik zal het nog een keer uitleggen wat er gebeurt als ik het ' teken bij userform.activate weghaal. Dan start de lopende tekst en dat werkt gewoon netjes. Dan wil ik form sluiten en ik druk op de knop exit, dat start unload me via sub exit , dan verdwijnt het frmIjswinkel alleen ik merk in de VBE dat het groene pijltje (start) nog steeds enabled is, dus de makro draait nog steeds. Als ik handmatig op stop druk (vierkante knopje) stopt de macro.

Nu is de grap, als ik de hele sub looptekst onder een button stop zoals de originele (zie module looptekst) dan stopt die wel netjes. Dus de procedure werkt gewoon wel , hij krijgt alleen geen signal om te stoppen met de loop. Nu is het enige wat ik wil weten, want daar mis ik de kennis/ervaring voor, hoe kan ik de End van de Do loop triggeren als ik op de btn Exit druk. Ik weet namelijk niet hoe ik een Do loop moet benaderen vanuit een andere sub.

Bekijk bijlage IceCreamShop AutoOpen.xlsm

Gebruik een Public variabele, Bijvoorbeeld StopLoop As Boolean en zet deze op True als de loop moet stoppen.
In de loop doe je dan: If StopLoop Then Exit Do

Hi Rudi, hardstikke bedankt. :thumb:

Voor mijn leerproces, zou je mij een kleine uitleg willen geven. Ik zie dat je de userform een tag meegeeft bij het opstarten en verderop zie ik de tag weer in een if statement maar daarna wordt het wat wazig :o

Ja ik weet mijn werkdagen bij Bakker Welten nog wel (lang geleden overigens) alleen die versgebakken broodgeur dat blijft heerlijk ruiken en krakelingen kan ik nog in mijn slaap vouwen :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan