Records verbergen als afgevink

Status
Niet open voor verdere reacties.

omewillem

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Goedemiddag,
hier weer een vraagje:
Als ik een record een chec-box (keuzerondje) met waar hebt aangevinkt, is het dan mogelijk om het record in de tabel rood te laten kleuren en het onzichtbaar te maken in een formulier?
het zou nog mooier zijn als het helemaal naar een andere tabel kan worden geplaatst, maar die optie is er waarschijnlijk niet?

alvast bedank,
gr

Wim

Ga niet in een tabel zitten klooien met kleurtjes, zonde van de tijd lijkt mij.
Hou je bewerkingen dus op een formulier.
En wat bedoel je precies? Een keuzerondje is wat anders dan een selectievakje (checkbox in jouw taal). En werkt dus ook anders.

Hmm, ok, ik ga het proberen uit te leggen:
ik heb een tabel "overzicht"
ik heb op een kade vakken ingedeeld met namen A1 tm A9.
in een van die vakken wordt bv staal gelost en in vrachtwagens weg gereden, als het vak nu leeg is wil ik dat het record met de informatie verplaatst wordt naar een tabel "klaar".
ik wil de gebruiker de optie geven (bv met behulp van een keuzerondje) dat het vak weer leeg is en er een nieuw record wordt aangemaakt voor vak A1, echter moet de informatie van het oude record wel bewaard blijven voor een totaal overzicht. nu wil ik het oude record niet wordt weergegeven in de gebruiker zijn formulier, daar wil ik alleen de vakken weergeven die beladen zijn.
een betere omschrijving wordt moeilijk, en de file is nu te groot om mee te posten, ik hoop dat je hier genoeg aan hebt om mij uit de brand te kunnen helpen.

groetjes,
Wim

Ik vind je aanpak niet geweldig. En dan zeg ik het zachtjes.... Alle data kun je gewoon in één tabel laten staan met een veld [status] er bij dat je gebruikt om aan te geven of een actie klaar is of niet. Je formulier filter je gewoon op de juiste status.

Op dat formulier kun je een vakje aan maken waarvan de voorwaarde is dat de actie gedaan is...
Je zou zoveel van die vakjes (onder elkaar) kunnen maken waarbij de voorwaarde is "vandaag en klaar"...
Die actie kun je updaten met door bijv links een vergelijkbaar vakje (want uit dezelfde tabel) te maken... waar
een "nieuw record" ingevuld kan worden...
Dan heb je dus toch maar een tabel, maar door de combi met "vandaag en klaar" wordt alleen dat deel van dezelfde tabel geshowd...
Het is meer een uitleg/aanvulling op wat OctaFish al voorstelt.

PS: werk je soms met formulier in veldweergave... zou ik niet doen.. gewoon een apart formulier aan maken en velden oproepen via een query of met code.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je volstaan met één keuzelijst met daarin dan de waarde "Klaar" of "Leeg", en "Laden" of "Bezet", en wellicht nog wel een paar andere zoals "Gereserveeerd" en "Ingepland". In je tabel kun je dan een planning maken waarbij je voor de verschillende vakken verschillende records maakt en met behulp van ingevulde tijden ziet wat wanneer gebeurt. De hele tabel kun je dan later gebruiken voor bijvoorbeeld het uitrekenen van de bezettingsgraad etc. In een rapport maak je dan m.b.v. kleurtjes op basis van de verschillende statussen zichtbaar wat wanneer gebeurt. En met filters (desnoods maak je daar vaste knoppen voor) zie je dan specifieke records. Eigenlijk redelijk standaard, volgens mij :).

Goedemiddag,
allereerst dank voor uw hulp allen,
ik heb inderdaad nu het volgende bij laden formulier ingevoegd:
Me.Filter = "[Klaar] = No"
Me.FilterOn = True
alleen die keurtjes:d...daar ben ik nog niet over uit..hahaha
wederom bedankt voor uw hulp
gr
wim

In je vraag wilde je het record rood kleuren en onzichtbaar maken. Mij lijkt dat een volslagen onzinnige actie, als ik een record 'onzichtbaar' (lees: verberg) maak zie ik hem niet. Wat kan de kleur dan boeien?

In je vraag wilde je het record rood kleuren en onzichtbaar maken. Mij lijkt dat een volslagen onzinnige actie, als ik een record 'onzichtbaar' (lees: verberg) maak zie ik hem niet. Wat kan de kleur dan boeien?

sry, dat was meer als grap bedoeld, ik zal dit onderwerp als klaar afmelden..
gr

wim

Prima. Op naar de volgende vraag :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan