Goedkoop compatibel PSU gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Heeft iemand ergens gehoord, gezien of een idee waar ik een PSU (Power Supply Unit, oftewel voeding) vandaan kan halen om een moederbord te testen? Het liefst zou ik die willen lenen maar als het niet anders kan, huren of kopen is dan ook een optie.

Het gaat hierbij om een PSU met een 24 pin connector voor de moederbord en 8 pin connector voor CPU. Wattage maakt vrij weinig uit. Ik heb al enkele PSU's proberen te vinden maar de enige waar ik tot nu toe opgekomen ben zijn boven €30,- dus als iemand een idee heeft over waar ik goedkoper aan zo iets kan komen, waardeer ik dat erg!

Zoals ik al eerder aangaf, het gaat hierbij slechts om het testen van mijn moederbord en te checken of mijn PSU nog prima functioneert.

De PSU's die ik gevonden heb:

http://nl.hardware.info/productinfo/232713/corsair-vs350-v2/specificaties
http://nl.hardware.info/productinfo/232713/corsair-vs350-v2/specificaties

Bij voorbaat dank!
~Barry

Marktplaats/2ehands biedt geen uitkomst?

Nog steeds ermee bezig?
Plaatselijke PC boer kan dat niet testen?

Ja klopt inderdaad nog mee bezig, aangezien ik nu een vermoeden heb dat er iets met de voeding is, de enige manier is het gebruik van een andere voeding. Ik heb er één kunnen lenen maar kwam erachter dat één van de connectoren gedeeltelijk gesmolten is, dus vind ik het risicovol om die te gebruiken en ik ken niet veel mensen of een lokale pc boer die een PSU met de bovengenoemde specificaties heeft rondliggen, er zijn heel misschien nog wel wat plaatsten waar ik wat vandaan kan halen maar nog niet aan toe gekomen om daar dus weer te gaan kijken. In de tussentijd leek het mij handig om online kenbaar te maken waar ik naar op zoek ben. :P

Een beetje PC boer heeft een PCI analyzer die gelijk aangeeft wat er mis is.
Zou ermee langsgaan samen met de PSU, wel een betrouwbare zaak nemen.

Gesmolten aansluitblokken kunnen door diverse oorzaken ontstaan, te veel weerstand op de pinnen, te veel belasting en gewoon kortsluiting.

PSU mag ook gewoon 20 polig zijn, werkt ook als de EATX 4 of 8 polig er maar bij zit.

Een beetje PC boer heeft een PCI analyzer die gelijk aangeeft wat er mis is.
Zou ermee langsgaan samen met de PSU, wel een betrouwbare zaak nemen.

Gesmolten aansluitblokken kunnen door diverse oorzaken ontstaan, te veel weerstand op de pinnen, te veel belasting en gewoon kortsluiting.

PSU mag ook gewoon 20 polig zijn, werkt ook als de EATX 4 of 8 polig er maar bij zit.

Met mijn moederbord + PSU langsgaan? Dat wordt lastig want dan zou ik alles toch echt moeten demonteren (CPU cooler). PCI Analyzer is wel een optie. Echter wil ik alles zo goedkoop mogelijk houden. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan