Beeldscherm flikkert bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter fabre
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fabre

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2016
Ik heb afgelopen week een nieuwe HP laptop gekocht bij de mediamarkt.

HP Pavilion Gaming 15-ak040nd
http://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=N9R95EA&opt=ABH&sel=NTB

De laptop werkt perfect op 1 puntje na. Het viel mij op dat bij het opstarten van de laptop het beeldscherm even flikkert.
Dit gebeurd in de tijd tussen het logo van HP en het inlogscherm van Windows. Het flikkeren duurt ongeveer 1-4 seconden en daarbij flikkert het scherm een paar keer van zwart naar wit.

Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken of kan dit geen kwaad?

Alvast bedankt

Hoi hoi fabre

Op zich inderdaad geen kwaad kan ...
MAAR ........ als je maar nu beeldscherm instellingen nakijkt en bij vernieuwing-frequentie ( kijk plaatje ! ) mocht niet op zn' hoogst staan zet die daar wel dan op ..
Mocht probleem niet verholpen blijken, omdat verse laptop is liever terug naar winkel toe toch :( ... omdat vanuit Mediamarkt winkel is, .... je bent toch nie gek :(

wqtt04.jpg
<<< Hier ook mooie een Microsoft uitleg over >> KLIK HIER !

Laatst bewerkt:
@ROYONIX

Denk je dat topicstarter een laptop met CRT monitor heeft????

Verrek mrmusic, onder welke steen heb jij gezeten ?
Goed je weer te zien :)

:D Heh heh heh trotse koppen ...eindelijk hebben jullie wereld nu ontdekt ...:rolleyes: goedzo en goed gedaan:thumb: ( medaille verdient ! ) .. lees tweede deel van mijn bericht dus ...

Vergeet maar niet dat jullie ook helemaal niet zonder fouten zijn !
Waar is gebleven nu een evt. betere tip van jullie kant ?? .... of helemaal geen idee wat errr... mee moet ?? :(

Laatst bewerkt:
:D Heh heh heh trotse koppen ...eindelijk hebben jullie wereld nu ontdekt ...:rolleyes: goedzo en goed gedaan .. lees tweede deel van mijn bericht dus ...

Vergeet maar niet dat jullie ook helemaal niet zonder fouten zijn !
Waar is gebleven nu een evt. betere tip van jullie kant ?? .... of helemaal geen idee wat mee moet ?? :(

Dit staat in het tweede deel van je bericht:

Flikkeren kan een probleem zijn op CRT-beeldschermen. LCD-beeldschermen (platte beeldschermen) hebben geen last van flikkeren.

Maar goed, on topic:

Het is heel normaal dat een laptop tijdens het opstarten even kort oplicht, geen probleem

Nee het staat in tweede deel zo dus : :D

Mocht probleem niet verholpen blijken, omdat verse laptop is liever terug naar winkel toe toch ... omdat vanuit Mediamarkt winkel is, .... je bent toch nie gek

:D Hopelijk is nu wel te zien ?? ( of zie je nog steeds niet ???? ) ... ?

P.S. Ik weet ook dat die met LCD schermen niet kan, ...maar zoals ik zei heb ik te vlot bericht geschreven ( was ik en ben ik nog steeds met 4 topic tegelijk bezig ! ) en heb ik gedeelte van TS bericht moeten OVER-zien ...etc... :D

Tenslotte= hier toch een mooie uitleg over flikerende scherm op een L'-aptop ==>> KLIK en ZOIETS hier bijv. ook ...

Laatst bewerkt:
Staan de laatste drivers van Intel en nVidia erop?

Het omschakelen van de vesa driver naar die van windows veroorzaakt dat gedoe, als je erop googled kon je het vaak tegen bij HP notebooks.

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb gisterenavond even gekeken en de nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Ik heb even snel een grote game geïnstalleerd en ik merk dat wanneer ik deze opstarten hij het zelfde "probleem" vertoont. Wanneer ik het spel start verschijnt er een zwart scherm dat 1 a 2 seconden flikkert en vervolgens start het spel zonder problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan