• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met Som.Als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

In bijlage tref je een rapportering aan die ik per site moet maken. Er zijn 3 sites, Beurs, Louiza en Headquarters.

Als je de Excel opent zie je dat er in kolom F5 een bedrag staat van 17.114,24 EUR, maar dit is niet correct.
Dit is het bedrag van de Sites Beurs en Louiza samen. Ik zou in met Som.Als formule een voorwaarde moeten
kunnen toevoegen dat hij moet rekening houden met de site vermeld in cel F2 "Beurs" zodoende dat er in cel F5 2.678,58 EUR komt
te staan. In kolom G5 zou 14.435,66 EUR moeten komen voor site Louiza.

Kan iemand mij helpen hiermee. De formule moet in tabblad "input" zoeken achter de criteria vermeld in B5 en rekening houden met de sites vermeld in cel F2, G2 of H2.

Het zou een formule moeten zijn die ik gemakkelijk kan doortrekken.

Groetjes,
Mark

Bijlagen

Als je meerdere criteria hebt, dan moet je SOMMEN.ALS gebruiken.

In F5:
Code:
=SOMMEN.ALS(Input!$J$2:$J$359;Input!$A$2:$A$359;RR!$B5;Input!$L$2:$L$359;RR!F$2)

Ik heb ook de kopjes in G2 en H2 afgestemd op de input, anders werkt het niet.

Bijlagen

Super bedankt. Was volledig verkeerd bezig met nog EN voorwaarden ertussen te zetten....
Zonder jouw hulp had ik nog heel lang kunnen zoeken.

Bedankt voor je hulp en je snelle reactie!

Groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan