AVAST V11.x

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janzoon

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Ik gebruik AVAST als antivirus programma de "Free" versie van 2016.
De versie van 2015 is 10. x. .
Als je een melding van een verdacht programma krijgt wordt het in de viruskluis gestopt. Je kunt niet op de melding reageren van niet doen of zo. Ga je naar de viruskluis en geef je aan dat je het programma wil herstellen en terug wil zetten dan blijkt het niet te doen.
In de vorige versie 10.x werkte het prima. Ik heb een PC met de vorige versie en je wordt word iedere keer bijna gedwongen om over te schakelen naar de nieuwe versie.

Weet iemand een oplossing voor viruskluis probleem?

Laatst bewerkt:
Hoi Janzoon. Over het algemeen zullen gedetecteerde bedreigingen op jou computer automatisch naar de avast! viruskluis verplaatst worden zonder dat je hier zelf actie op hoeft te ondernemen. Wanneer een bestand niet automatisch in de avast! Viruskluis geplaatst kan worden zal je hier melding van krijgen. advies is dan ook om bedreigingen altijd in de avast! viruskluis te laten plaatsen en niet fysiek te laten verwijderen van de computer.

Hoi Janzoon. Over het algemeen zullen gedetecteerde bedreigingen op jou computer automatisch naar de avast! viruskluis verplaatst worden zonder dat je hier zelf actie op hoeft te ondernemen. Wanneer een bestand niet automatisch in de avast! Viruskluis geplaatst kan worden zal je hier melding van krijgen. advies is dan ook om bedreigingen altijd in de avast! viruskluis te laten plaatsen en niet fysiek te laten verwijderen van de computer.

Het progje wat in de viruskluis is geplaatst hoort daar niet, want het werkt al jaren. In het verleden kon een progje teruggezet worden. Ook wat ik niet gemeld heb, maar er werd ook een harddisk buiten werking gesteld.

Hallo, Bij Avast! versie 2016 zou je nog steeds rechts op een bestand in de virus kluis kunnen klikken en kiezen voor: restore of restore en add to exclusions. Het is de laatste optie die je zoekt. Als dat niet mogelijk is dan horen we graag wat de opties daar dan wel zijn.

https://www.avast.com/faq.php?article=AVKB21#idt_05

Hallo, Bij Avast! versie 2016 zou je nog steeds rechts op een bestand in de virus kluis kunnen klikken en kiezen voor: restore of restore en add to exclusions. Het is de laatste optie die je zoekt. Als dat niet mogelijk is dan horen we graag wat de opties daar dan wel zijn.

https://www.avast.com/faq.php?article=AVKB21#idt_05

In de viruskluis staat het programma, klik je daar rechts op dan komt een keuze menu tevoorschijn en begint met Verwijderen, Herstellen, Herstellen en toevoegen aan uitsluitingen, Extraheren.., etc.

In Avast Forum komt ook een soortgelijke melsding als van mij.
Daarop antwoorden moet gepaard gaan met een code van letters en cijfers, ik kom daar NIET uit.

Wanneer je kiest voor Herstellen en toevoegen aan uitsluitingen en het werkt niet dan kan er iets beschadigd zijn aan het antivirus programma. Installeer Avast! opnieuw en doe meteen een register scan voordat je de nieuwe download. Volgens mij moet het dan lukken. Wat je eerst moet doen om het bestand nog te redden is met Verkenner naar de locatie gaan (C:\Program Data\Avast Software\Avast\Chest) en het bestand er uit halen. Dan met rechts op het gekopieerde bestand klikken en alsnog toevoegen aan de uitsluitingen. De Chest staat in Program Data, niet in Program Files.

Omdat er inderdaad meer klachten zijn over het herstellen uit de Virus Chest kan je ook het bestand redden en wachten tot er een oplossing van Avast! komt. Ik kon trouwens een bestand uit de Chest halen via Verkenner zonder daarbij te worden gehinderd en dat vind ik wel vreemd. Ik ga de kluis nu wel leeghalen wanneer er iets wordt gedetecteerd.

Ben je in de map van de Chest en je kan het bestand dan nog niet benaderen, kijk dan eens of het bestand niet beschadigd is en de bestandsinformatie klopt. Staan er vreemde tekens in de bestandsnaam en heeft het als bestandsgrootte 0 misschien?

Wacht! Ik begrijp dat de bestanden in de map niet de bestanden zijn. Foutje.

Ik kan bestanden in de Virus Chest ook niet herstellen maar de optie Extraheren werkte wél.

Wacht! Ik begrijp dat de bestanden in de map niet de bestanden zijn. Foutje.

Ik kan bestanden in de Virus Chest ook niet herstellen maar de optie Extraheren werkte wél.

Wat wordt bedoeld met "Extraheren", het is een vertaling uit het engels van "Extra...".

Graag gedaan,

Om iets uit te sluiten open je via het systeemvak pictogram van Avast! (rechts er op klikken) de "Avast-Gebruikersinterface."

Wanneer het venster van Avast! geopend is selecteer je het rader symbool van Instellingen, rechts boven.

Bij onderdeel Algemeen zie je in de lijst Uitsluitingen staan. Daar kan je het pad plakken vanaf het klembord of naar het bestand toe bladeren met de Blader knop. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan