Koptekst op rapport, invullen in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hollypro1

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Goedemorgen,

Access 2007

Kan iemand mij vertellen, en evt. uitleggen.
Hoe ik een koptekst op mijn rapport krijg, die ik kan opgegeven in een macro?

in de macro geef ik de voorwaarde op, maar waar in de Macro kan ik een tekst plaatsen die op mijn rapport komt?

hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.Bekijk bijlage 263359

Het heeft volgens mij niet zoveel zin om één vraag 2 keer te stellen. Ik hoop verder uiteraard wel dat je snel antwoord krijgt van een macro-fetisjist; ik ben dat in ieder geval niet :). Dus ik kan je hier niet mee helpen.

Via VBA kan je dat eenvoudig doen via de "openargs", effe googelen of zoeken op dit forum en je hebt tal van voorbeelden.
Geen idee hoe je dat zou doen via de ingebouwde macro's of zo.

Kortom: ook geen antwoord :).

Oplossing

Heb hier al een hoop van jullie mogen leren, ben vaak erg goed geholpen,
Jammer, dat er nu zo negatief wordt gereageerd,
heb inmiddels een oplossing, deze wil ik graag delen.

In macro de keuze TijdelijkeVariabeleInstellen, macroactie
Naam: MijnVar
Expressie: Invoervak: "Test"

In het rapport: besturingselementbron: =[TempVars]![MijnVar]

Denk eraan deze in de marco als laatste wel weer verwijderen, anders blijft het in het geheugen.

Jammer, dat er nu zo negatief wordt gereageerd,
Jammer dat je dat vindt! Zoals ik al aangaf weet ik niks van macro's en daarom kan (en eerlijk gezegd wil ik dat ook niet, want ik ben een groot tegenstander van het gebruik van macro's) ik je daar niet mee helpen. En datzelfde geldt blijkbaar ook voor Johan. Ik zie daar niks negatiefs in. Mijn tip voor jou is dan ook: vergeet de macro's en verdiep je in VBA. Daar kan je zóveel meer mee, en ook nog eens makkelijker, dan met macro's....

Hollypro, wist niet dat dat ook zo lukte, weer iets bijgeleerd.
NB: voor zover ik weet worden alle tempvars verwijderd uit het geheugen van zodra je je database sluit, dus je hoeft ze niet echt zelf te verwijderen.

NB: voor zover ik weet worden alle tempvars verwijderd uit het geheugen van zodra je je database sluit, dus je hoeft ze niet echt zelf te verwijderen.
Dat klopt, maar als je de db blijft gebruiken, en al dan niet bewust ook de Tempvar, dan blijft de waarde er dus gewoon instaan. Overigens gebruik ik continue Tempvars, en ik heb er nooit last van dat een tempvar een waarde blijft houden. Ik maak 'm leeg op het moment dat ik 'm opnieuw wil vullen/gebruiken.

Ik doe enkel maar één TempVars.RemoveAll als ik de database sluit voor de rest wijzigt een Tempvars.add toch altijd de waarde dus behoudt ik liever de waarde zo lang mogelijk

Nee, ik dacht uit jou antwoord te lezen dat je de tempvar die je gebruikt hebt telkens leeg maakt/verwijderd als je 'm niet meer nodig hebt; ik doe dat niet.
Ik verwijder ze gewoon allemaal in één keer via op 't einde in m'n uitlogfunctie, kwestie van de vloer proper achter te laten na 't werken ;)

En je geeft zelf al aan dat Access dat ook doet :). Overigens geldt dat ook voor opdrachten als: Set db = Nothing; die zijn ook volslagen overbodig. Toch zou ik graag een eurootje krijgen voor elke code waar ik 'm tegenkom :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan