Zoeken in directory op basis van celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat bedoel je met een knop? De routine zoals geplaatst in #19 wordt geactiveerd door Worksheet_SelectionChange. Met welke versie van Office werk je?

Ik werk met Excel 2010.
Ik heb de code gekopieerd naar VBA editor in een nieuwe module.
Indien ik een activex besturingselement aanmaak en de code daarin kopieer, dan werkt hij wel maar dan alleen in desbetreffende sheet.
Misschien doe ik dan iets verkeerd.

Groeten,

Roy

Daar kan ik alleen iets over zeggen als je laat zien wat je nu hebt.

Zet dit in de codemodule van Thisworkbook:

Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
   If Target.Count > 1 Then Exit Sub
   If Not Intersect(Sh.Columns(1).SpecialCells(2), Target) Is Nothing Then ThisWorkbook.FollowHyperlink "D:\Test"
End Sub

Helaas werkt het nog niet. Alleen sheet "2012"werkt waar de knopje toegevoegd is. Indien ik switch naar bijvoorbeeld 2013, dan werkt de code niet meer.

Groeten,

Roy.

Mij lijkt het verstandig eerst eens de basisbeginselen van VBA te bemeesteren.

Dat werkt prima, maar dan moet je daar uiteraard wel een knop toevoegen en daar de Sub Zoekmap aan hangen:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Call ZoekMap
End Sub
Mij lijkt het verstandig eerst eens de basisbeginselen van VBA te bemeesteren.

En daarna zou je zelfs via Custom UI Edit die actie onder de rechter muisknop kunnen hangen zodat je geen knop per blad meer nodig hebt. Dan klik je met rechts op de betreffende cel en kies je voor het uitvoeren van die functionaliteit. Maar dat gaat wel iets verder dan de basisbeginselen.

Laatst bewerkt:
Beste SNB,

Ik heb de code gekopieerd naar Thisworkbook.

Dit werkt nu wel in alle sheets, echter opent hij niet de juiste map als de zoekwaarde.

@Edmoor: Ik krijg een foutmelding dat de Sub of Function niet gedefinieerd is bij "zoekmap".

Mvg

Roy

Dan heb je die niet in een Module gezet zoals ik in #26 liet zien.
Daar kan overigens de code achter het werkblad dan weg.

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde aanpassing voor je gedaan als in het eerdere document. Dit werkt goed op het 2012 blad.
Die knop moet je dan ook op de andere bladen maken met diezelfde code er achter.
Bekijk bijlage Kopie van Overzichten-1.xlsm

Beste SNB,

Ik heb de code gekopieerd naar Thisworkbook.

Dit werkt nu wel in alle sheets, echter opent hij niet de juiste map als de zoekwaarde.

Dan moet je de macro aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan