Fabrieksdesktop budget PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo allemaal,

Onze inmiddels 10 jaar oude computer is aan vervanging toe. Nu zijn wij op zoek naar een goedkope computer voor lichte taken. Denk hierbij aan office, mail, internet en dergelijke. De computer hoeft geen computer spelletjes aan te kunnen.

Zelf ben ik bekend met Azerty, hier zag ik dat ze "Azerty PC's" aanbieden;
https://azerty.nl/0-5997-880556/aze...-vaste-schijf-1-x-500gb-hdd-dvd-rw-r-dl-.html

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn eisen zijn;
- Geen zelfbouw, i.v.m. garantie.
- Budget: 400€

Voorstellen zijn erg welkom!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Het feit dat er geen OS bij zit is geen probleem en hoeft ook niet meegenomen te worden in het kostenplaatje.
Bij de PC van computerstunt zie ik veel optionele opties, het model van Azerty lijkt me kant en klaar?

De PC's van medion zijn volgens mij slechter dan het model van Azerty en wel duurder.

Die van computerstunt is verder ook kant en klaar. De opties zijn er voor als je dingen anders of meer wilt. Uiteraard is dat ook van invloed op de prijs.
Het prijsverschil met die van Azerty is 120 euro Daar kan je dan wat extra's voor doen mocht je dat nodig vinden.

Als je in die van Azerty een SSD van 120 Gb laat zetten voor het OS en de 500 Gb als opslag gebruikt heb je voor € 425 een veel sneller systeem met deze i3 als met dat AMD systeem met SSD...
Persoonlijk zou ik altijd voor een Intel gaan, gewoon puur om de prestaties.

Het feit dat er geen OS bij zit is geen probleem en hoeft ook niet meegenomen te worden in het kostenplaatje.
Bij de PC van computerstunt zie ik veel optionele opties, het model van Azerty lijkt me kant en klaar?

De PC's van medion zijn volgens mij slechter dan het model van Azerty en wel duurder.
Zou je dit nader toe willen lichten / gebaseerd op.............? Ik denk namelijk dat Medion prima kant en klaar machines bouwt voor de niet al te veeleisende consument.

In alle genoemde machines (tot nu toe) is geen Wifi aanwezig. In één van de machines is het optioneel toe te voegen.
Heb je thans bedraad of niet bedraad internet?

Zou je dit nader toe willen lichten / gebaseerd op.............? Ik denk namelijk dat Medion prima kant en klaar machines bouwt voor de niet al te veeleisende consument.

In alle genoemde machines (tot nu toe) is geen Wifi aanwezig. In één van de machines is het optioneel toe te voegen.
Heb je thans bedraad of niet bedraad internet?

Bedankt voor het meedenken!
Ik heb bedraad internet.

Bij Medion is deze PC het goedkoopst;
http://www.medion.com/nl/shop/budget-pc-medion-akoya-pc-e2006-f-410020972.html

De pc van Azerty kost 379,- en heeft naar mijn weten betere hardware (toch?!).

Tussen medion en azerty zou de azerty mijn keus zijn. Met een beetje energie insteken heb je windows gratis. ;)

Kijk eens hier. Heb daar verschillende pc's gekocht o.a. voor m'n vrouw en dochter. Het zijn doorgaans jonge bedrijfs pc's (meestal uit faillissement e.d.) met geactiveerde pro versies met ssd enz. en degelijke garantie. Met gratis upgrade naar Win 10 als je daar interesse in hebt. Het zijn HP's die een degelijke hardware hebben en waar nodig gereviseerd/gerenoveerd (refurbished).
Heb er altijd ongevraagd een gratis toetsenbord en muis bijgekregen, ook herstel dvd's. Allemaal netjes geregeld.
Deze is erg interessant. Met 120GB SSD, 500GB HDD, 1gigabit netwerkkaart en i5 processor aan boord.

zeromaster zei:
CPU: Intel® Celeron® processor N3050
Is een processor oorspronkelijk ontworpen voor laptops/notebooks e.d., zou ik persoonlijk mooi van afblijven.

Laatst bewerkt:
Ik heb 'm zelf net ook besteld.

Vandaag even contact gehad, de onderdelen hebben geen fabrieksgarantie meer en zijn 3 tot 4 jaar oud.
Misschien dat ik dan toch voor de PC van Azerty ga i.v.m. het feit dat de PC wel weer een tijdje mee moet kunnen.

Ik heb het 'moeilijk' met je vraag............ Reden is dat ook deze machine eigenlijk een hopeloos trage is, alleen dat is gezien vanuit mijn 'point of view'. Mogelijk ga jij helemaal gelukkig worden van deze machine, zeker als je 'm vergelijkt met de 10 jaar oude machine. Daarom heb ik het wat 'moeilijk' met je vraag. Zo zit er geen SSD in, heeft de machine geen HDMI aansluiting, geen usb 3.0 poortjes en zijn de aansluitpoorten van een redelijk verouderde soort. Da's ook allemaal niet echt rampzalig, alleen anno 2016 kun je je afvragen of je een dergelijk systeem, dat qua techniek een jaar of 5 tot 10 oud is, nog wel wil hebben.
Als ik je mag adviseren, dan zou ik de tip van mrmusic in bericht 13 nog eens ernstig en aandachtig bestuderen! Wat ik van mrmusic begreep is dat het een kennis van hem is en niet 'zomaar' een marktplaats adverteerder. Gelet op de status van mrmusic kan hij het zich niet veroorloven om twijfelachtige advertenties aan te prijzen dus als hij op dit gebied iets aanraadt, dan is dat zo.

De 'videokaart' zit in de processor.

Samengevat : qua prijs / kwaliteit / technische specificaties, raad ik je de machine aan die mrmusic linkte.

edit : helaas is de mogelijkheid er niet, maar ik weet 101% zeker als je de beide machines naast elkaar zou zetten, degene die mrmusic adviseert als een raket opstart en daarnaast ook programma's met de snelheid van het 'licht' start, terwijl de machine die jij zelf als laatste noemde er lang, lang, lang over doet om op te starten en programma's op te starten.

Laatst bewerkt:
Je hebt wel 1 jaar garantie v.d. leverancier, het grafische gedeelte is geïntegreerd in het moederbord met ondersteuning v.d. Processor.
De hardware die HP gebruikt is van goede kwaliteit, zoals ik al eerder aangaf m'n vrouw en m'n dochter hebben er beiden een en ben daar zeer tevreden over.
Daarom heb ik er zelf nu ook een besteld, bijna dezelfde als die van jou alleen met als enigste verschil 120 GB SSD en 500 GB HDD.
Gelukkig heb ik hier nog het nodige aan hardware liggen die ik evt. kan gebruiken incl. grafische kaart met HDMI aansluiting, maar de onboard grafische chip werkt ook prima als ik naar de prestaties v.d. pc van m'n vrouw kijk.
Zelf heb ik nu een pc van +/- 8 jaar oud met dualboot en 2 HDD's maar ik begin, ondanks regelmatig onderhoud, 1 v.d. HDD's te horen.
Ik ga hem gebruiken als BU en wil de voordelen v.e. SSD wel eens ervaren. Daarbij heeft de HP van m'n vrouw heat-pipe koeling, die hoor je helemaal niet meer. Mijn vermoeden is dat het in alle voormalige bedrijfs-pc's zit al kan ik het niet achterhalen.
Ik zie mijn aankoop in ieder geval met vertrouwen tegemoet en wens je veel succes met je aankoop.
We horen het resultaat wel en ik zal mijn ervaring ook doorgeven.

Edit als reactie op @gast0225: Het het blijft altijd moeilijk om de juiste keuze te maken, het is een persoonlijke kwestie. Wat doe je doorgaans met je pc, vind je Win 10 belangrijk (je hebt nog de mogelijk tot upgraden), doe je veel gamen enz.
Voor wat ik er mee doe is hij uitstekend geschikt en persoonlijk zit ik niet op Win 10 te wachten, maar ik zou wel idd voor de SSD gekozen hebben.

Laatst bewerkt:
Vandaag binnen gekregen (inclusief SSD) en ik moet zeggen; WAT SNEL!
Nog niet eerder een SSD schijf gehad, maar ik ben om. Prima systeem! Bedankt @Mik Zjegger & de rest natuurlijk!

Blijkt wel dat ik een wireless adapter nodig ga hebben, want er is geen ethernet aansluiting.
Iemand suggesties?

EDIT:
Het budget is +/- 15 euro, eerst werd er gebruik gemaakt van een MSI US54G - 6861 maar deze bleek niet meer bruikbaar met Windows 7.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan