• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harleydude

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2016
Ik probeer een programmaatje te maken waarbij gegevens vanuit een pop-up scherm met keuzemenu's in een verzamelwerkblad weggeschreven worden.
Ten eerste krijg ik de drukknop (op het gegevenswerkblad) niet zover dat hij het pop-up scherm tevoorschijn laat komen.
En ten tweede lukt het me niet om de gegevens weggeschreven te krijgen, tot het plaatsen van de keuzelijsten ging het wel, maar daarna niet meer.
Wie zou me daar mee kunnen helpen.
ps ik ben een echte leek op excel gebied.

Zie het proef programma.Bekijk bijlage budget poging 3.xlsm

Beste,

Ik ben jouw code aan het checken. Een aantal instructieregels staan in de verkeerde subroutine. Ik ben de VBA-code aan het aanpassen. Wat geduld hebben want er wacht mij een karweitje in de tuin.

Bedankt voor de info alvast.
Timshel, ik zal geduld hebben want ik begrijp wat je bedoelt, ben nu zelf ook bezig met een karwei in de tuin.
Ben al lang blij als het opgelost wordt.

Ik heb geen tuin, alleen een terrasje. Bovendien regent het dus in de tuin werken: nee.
Bekijk mijn oplossing eens in #4.

Beste Timshel,

Heb ik daarnet gedaan. Zeer beknopte code met het gebruik van transpose en resize maar dergelijke code gaat boven mijn VBA-kennis. De invulling van de comboboxen met add ittem was geen goede oplossing.
Hier regent het dus niet en mijn tuinklus is afgewerkt.

Beste Timshel,

Heb jouw uitvoering van mijn programma bekeken en zo was het de bedoeling.
Mijn dank is groot, nu kan ik weer verder.

Gegroet allen.

Amici,

Vraagje / opmerking

Ik heb het bestandje even bekeken en is het niet raadzamer dat wanneer er iets dient betaals er een negatief getal wordt van gemaakt?
Nu telt deze alles als positieve getallen?

Is maar een gedachte hoor voor de rest is de een superleuk bestandje.

Grts
Marc

Beste Marc,

Verzamel werkblad is puur om gegevens te verzamelen en van daaruit naar een budgetwerkblad te filteren, daarom geen negatieve waarden.
Dit wordt allemaal later verder verwerkt, maar dat moet ik nog in elkaar sleutelen.

Fijn dat je het een leuk bestandje vind.:thumb:

Beste Marc,

Verzamel werkblad is puur om gegevens te verzamelen en van daaruit naar een budgetwerkblad te filteren, daarom geen negatieve waarden.
Dit wordt allemaal later verder verwerkt, maar dat moet ik nog in elkaar sleutelen.

Fijn dat je het een leuk bestandje vind.:thumb:

Benieuwd naar het geheel dan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan