• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie (lijst) automatisch aanpassen a.d.h.v. van selectie (waarde/naam)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lebber

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2016
Ik zit met een probleem waar ik na wat proberen en google’en nog geen oplossing voor heb. Wie weet dat één van de slimme koppen van hier mij weet te helpen :)

Situatie (versimpeld):
Er zijn 3 verschillende afnemers. Er zijn 10 verschillende verpakkingen waar deze afnemers uit kunnen kiezen.

De afnemers hebben een selectie moeten maken uit de beschikbare verpakkingen. Ze maken dus niet allemaal gebruik van dezelfde verpakkingen (zie tabel).

Doel:
Middels gegevensvalidatie de afnemer selecteren.

Voor de geselecteerde afnemer enkel uit de voor hem beschikbare verpakkingen kunnen kiezen (middels gegevensvalidatie?).

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar moet zien te krijgen… Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Zie het Excel bestand voor alle relevantie data.
Bekijk bijlage Voorbeeld selectieve gegevensvalidatie.xlsx

Aha, het dus getrapte gegevensvalidatie. Dat wist ik nog niet! Even geprobeerd en het werkt prima. Dank!!

of met een paar regel VBA

Deze moet ik nog even uitpluizen, want ik zie zo 1-2-3 niet wat je precies gedaan hebt :) Hier komt ik nog op terug :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan