Geen driver voor netwerkadapter

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik krijg geen draadloze netwerken te zien maar ook bedraad krijg ik geen geen internetverbinding. Krijg melding dat er geen driver voor de netwerkadapter is geïnstalleerd. Maar hoe haal ik die binnen als ik zowel draadloos als bedraad geen internetverbinding heb? Misschien W8.1 opnieuw installeren? Het is een Lenovo X250 met Windows 8.1

Op de vraag hoe je die drivers binnen krijgt zou ik (als je het goed vindt?) met een vraag willen antwoorden: hoe heb je je vraag hier kunnen posten?

En mocht het ludieke kwartje dan nog niet vallen, klik dan eens op de blauwe Klik

Laatst bewerkt:
De usb doet het. Ik heb er een externe dvd-drive aan gehangen met een dvd en dat werkte.
Ik heb mijn vraag natuurlijk gepost met een andere laptop (Lenovo R61 met Linux Mint). Ik vind bij de 'klik' inderdaad Lenovo drivers, maar hoe krijg ik die op de X250? Downloaden op de R61, kopiëren op een usb-stick, die in de X250 prikken, naar map Downloads kopiëren en dubbelklikken. Is dat de manier om te installeren? Los daarvan snap ik niet waarom ik bedraad geen verbinding met het modem krijg. Ik heb daar vaak laptops aangehangen bij het installeren van linux en windows en dat ging prima.

Download de juiste eens (32 / 64) en laat je verrassen als je op de .exe dubbelklikt.

Laatst bewerkt:
Ik krijg geen draadloze netwerken te zien maar ook bedraad krijg ik geen geen internetverbinding. Krijg melding dat er geen driver voor de netwerkadapter is geïnstalleerd. Maar hoe haal ik die binnen als ik zowel draadloos als bedraad geen internetverbinding heb? Misschien W8.1 opnieuw installeren? Het is een Lenovo X250 met Windows 8.1

Maar alle gekheid op een stokje, nu weer even serieus : we kunnen je met zijn allen wel naar de driver pagina van Lenovo verwijzen, véél interessanter is hetgeen gebeurd is en juist daarover geef je geen enkele informatie.

Werkte het altijd goed en opeens niet meer?
Als dat zo is, welke 'gebeurtenis' ging eraan vooraf? (een Windows update, een verse Windows installtie, anders........?)

Heb hem (Lenovo x250) gekocht van iemand die het scherm bij nader inzien te klein vond. Er zit een legitieme W8.1 op en oorspronkelijk was dat 7Pro (volgens stickertje). Heb het toen niet uitgeprobeerd omdat we al twee X250 in gebruik hebben met 8.1 zonder problemen. Heb alleen gecheckt of de garantietermijn klopte en daaruit bleek dat het ding praktisch nieuw is. Volgens iemand die ik net sprak en er een blik op wierp moeten 'gewoon de juiste drivers voor 8.1 nog worden geïnstalleerd omdat sommige functies daardoor niet werken' (maar hij had nu geen tijd). Dat moet ik dus ook kunnen met jullie advies. Heb op de Lenovo site het serienummer ingetikt en de juiste bijpassende IntelPro driver voor WLAN geinstalleerd en dat ging vlekkeloos, maar nog steeds geen verbindingen zichtbaar. Probleemoplosser meldt nog steeds 'ontbrekende driver'.

Ook zoiets: Je praat over de Intel wifi software, maar er wordt op de Lenovo website ook 1 stuks andere wifi software aangeboden dan die van Intel (*). Dus het kan makkelijk zijn dat je de verkeerde hebt gedownload en geïnstalleerd.... Sluit ook aan bij het verhaal over Ontbrekende driver, maar Speccy kan je vertellen wat het echt is.

Overigens komt de Intel wifi software (vaak) met een Pro/Set verbindingenbeheermodule en dus zou je (als Speccy uitwijst dat je toch zo'n Intel wifi adapter hebt) eerst eens moet gaan kijken of er geen verbindingenbeheermodule van Intel gebruikt moet worden voor het beheer van wifi verbindingen. Ik zie dat de Intel software (minstens) 110 MB is, dus lijkt het me duidelijk dat je er meer mee kunt installeren dan alleen de driver...

(*) De andere wifi software is overigens 'slechts' 18,3 MB, maar evengoed kan het zijn dat ook daar beheersoftware onderdeel is van de software. link
Dit is trouwens een Realtek wifi adapter (8192CE), dus geen Intel wifi adapter.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb de laptop net weer eens opgestart en dat duurde heel erg lang. Toen hij uiteindelijk klaar was, kreeg ik een groot scherm met de melding dat Windows tussentijds opnieuw was opgestart omdat er een opstartfout was en of ik dat naar MS wilde rapporteren. Jammer genoeg stond het scherm te kort om verder alles te kunnen lezen. Dit gebeurde bij een tweede opstart opnieuw. Aangezien ik dit niet ken van mijn andere lenovo's met W8.1 denk ik dat ik er goed aan doe om eerst Windows opnieuw te installeren. Mogelijk is dan ook de wifi e.d. weer goed.

Het is niet gelukt. Windows 8.1 opnieuw installeren stopte na 64% met de melding dat er iets ontbreekt. Twee keer geprobeerd, zelfde resultaat. Vervolgens heb ik getracht W7 te her-installeren met een cd die ik daarvoor in het verleden vaker heb gebruikt. Maar dat ging niet met mijn externe cd/dvd-drive (via usb). Kreeg melding dat driver voor cd/dvd drive ontbreekt.
Uiteindelijk heb ik mijn Linux Mint live-dvd er in gestopt. Dat werkte prima, maar bij de opdracht installeren kreeg ik wel kort in de linker bovenhoek een kleine errormelding te zien. Toch installeerde hij Mint probleemloos en het werkt goed, inclusief meteen een werkende wifi verbinding (waarom kan dat niet met Windows!!!). Ik begrijp niet wat er mis is. Heb ook getracht via de Microsoft-site de W7 iso te downloaden voor herinstallatie van de originele staat bij aflevering. Na intikken van de licentiecode verscheen de melding dat ik daarvoor bij Lenovo moet zijn.

Ik heb wel een verklaring waarom W7 niet wilde installeren: Je moet (bij installatie van W7) USB sticks of USB CD/DVD spelers etc. aansluiten via een USB 2.0 poort, niet aan een USB 3.0 poort.........

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan