• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vba

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bekijk de namen van je knoppen in het naamvak (vak links van de formulebalk). De knop boven kolom A moet Knop 1 heten, boven B Knop 2, enz ....

Warm bakkertje, wat ik ook doe hij blijft de kolom naast de knop sorteren.
En de 1e rij sorteert hij niet. Ik heb de macro een keer of wat verwijderd en opnieuw erin gezet maar steeds hetzelfde resultaat.
Ik heb een knipsel gemaakt van mijn knoppenKnipsel.PNG

Wat doe ik fout.
En ik zal goed luisteren.

Plaats het bestand eens waarin zich dit voordoet Herman.
De helpers zullen het voor je aanpassen.

Wat ik bedoel met knopnaam is niet de naam die je erop ziet staan maar de objectnaam van de knop.
Hiervoor rechtsklik je op de knop en dan kan je in het naamvak (vak links van de formulebalk) de naam zien staan van de knop (het object) boven elke kolom.

De oplossing van ons Warme Bakkertje nog nèt iets robuuster gemaakt?
Code:
Sub Sorteren()
    Cells(3, 1).CurrentRegion.Sort Range(ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TopLeftCell.Address), , , , , , , 1
End Sub
Nu maakt het niet meer uit hoe de knop heet. Er wordt gekeken in welke cel de knop staat.

@Ginger

Lang leve de redundantie ;)

Code:
Sub Sorteren()
    Cells(3, 1).CurrentRegion.Sort Buttons(Application.Caller).TopLeftCell, , , , , , , 1
End Sub

Laatst bewerkt:
Het is gelukt de macro werkt prima. Ik ben een blij man.
En als ik het goed begrepen heb, is de range geen 25.000 regels maar oneindig.

En Rudi (warm bakkertje) je had gelijk, bij rechts klikken op de knop zag je in het naamvak dat de andere kolom gesorteerd moest worden.
Ik heb de marco van Ginger gebruikt dus het maakt nu niet meer uit, waarvoor mijn dank Ginger.

Maar om wat te leren had ik dat aan kunnen passen. En hoe moet dat
Had ik de objectnaam kunnen veranderen of hoe je dit noemt.
Dat de knop van kolom 1 ook kolom 1 sorteert.

Iedereen bedankt.:D

@Ginger Lang leve de redundantie ;)

Ha ha ha... Mijn voormalige Supplychain Manager zei altijd "dubbel gehecht, houdt beter".... :D :D :D
Maar je hebt helemaal gelijk. Dank hiervoor.

@Hermans99, Fijn dat je nu toch een passende oplossing hebt. Wil je de vraag nog op opgelost zetten als deze naar tevredenheid is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan