rijen met elkaar vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

toshiba1963

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2011
Beste forumleden,

ik heb de volgende uitdaging.
Volgende velden zijn relevant
Datum Op
Operatie kamer
Tijd naar recover
Tijd start operatie

Per regel is een patient waarop alle gegevens staan. Wat ik wil vergelijken is per datum, per OK de 'tijdnaar recover' met de 'tijdstartoperatie'
Het probleem is natuurlijk dat de eindtijd van 1 op, de begintijd van de volgende is. maar die staat op de volgende regel.
Dus regel 1 tijdnaar recover, vergelijken met regel 2 tijdstartoperatie

en dit naar datum en OK

Bestand staat in Excel 2007 en kan oplopen tot 50.000-60.000 regels. [geen fixed size maar dynamisch]

Maar wat wil je vergelijken dan? Uit je verhaal blijkt al dat 2 regels nooit identiek kunnen zijn. Het resultaat van je vergelijking is dus al bekend: 2 rijen zijn niet identiek :).

Maar wat wil je vergelijken dan? Uit je verhaal blijkt al dat 2 regels nooit identiek kunnen zijn. Het resultaat van je vergelijking is dus al bekend: 2 rijen zijn niet identiek :).

sorry i was niet geheel duidelijk.
het gaat om het tijdsverschil tussen tijdnaarrecover en tijdstartoperatie.

Daarvan wil ik ene lijst maken per datum, per OK
dus ter voorbeeld:
31-01-2015
OK1
#1 [tijdnaarrecover - op regel 1] - [tijdstartoperatie - op regel 2] = 5 min [dat is dus het vergelijk tussen regel 1 en regel 2]
#2 [tijdnaarrecover op regel 2] - [tijdstartoperatie - op regel 3] = 7 min [dat is dus het vergelijk tussen regel 2 en regel 3]
etc

datum en Ok zijn onderscheidende factoren. Anders loop je verschillende data en Ok met elkaar vergelijken

Format datum/tijd veld : dd/mm/yyyy uu:mm
hopelijk zo wat duidelijker

Laatst bewerkt:
Om een oplossing te krijgen zou ik er een voorbeeld bestandje bij doen. In overtypen en verkeerd interpreteren hebben weinig helpers zin.

Want als ik het zo bekijk, kan het met een simpele formule. En dan vraag ik me dus af waarom je de vraag in het Visual Basic forum zet. Want je wilt dus blijkbaar iets programmeren. De vraag is dan: wat?

met een simpele formule, gewoon in Excel is dit amper te doen. Omdat de lijst wel gesorteerd staat op datum maar niet op Ok.
Dus eerst krijg je selectie op datum, dan selectie op Ok en dan pas kan je de vergelijking maken. Dus vandaar dat ik het zoek in een VBA oplossing

Het bestandje is blijkbaar teveel moeite?
iets minder aanmatigend mag ook wel. in al je wijsheid had je ook tot de conclusie kunnen komen dat het om een bestand van Operatiekamers gaat met diverse vertrouwelijke en privacy gevoelige informatie [patient info]
Vanzelfsprekend plaats ik een dergelijk bestand [ of delen daarvan] niet hier.

Ik denk dat een paar kolommen met datums, tijdnaarrecover en tiijdstartoperatie alleszins geen vertrouwelijke en privacy gevoelige informatie inhouden.
Het is maar dat wij voor elke vraag die gesteld wordt geen zin (en tijd) hebben om zelf wat dummydata te gaan samenstellen.
Wij worden maar al te vaak verondersteld een glazen bol te hebben en voor mirakeloplossingen te kunnen zorgen.
Spijtig genoeg zijn wij ook maar mensen die het moeten doen met de grijze celletjes die ons toebedeeld zijn.
Dus wil je heir verder geholpen worden zal je ons toch met iets tegemoet moeten komen.

Ik denk dat een paar kolommen met datums, tijdnaarrecover en tiijdstartoperatie alleszins geen vertrouwelijke en privacy gevoelige informatie inhouden.
Het is maar dat wij voor elke vraag die gesteld wordt geen zin (en tijd) hebben om zelf wat dummydata te gaan samenstellen.
Wij worden maar al te vaak verondersteld een glazen bol te hebben en voor mirakeloplossingen te kunnen zorgen.
Spijtig genoeg zijn wij ook maar mensen die het moeten doen met de grijze celletjes die ons toebedeeld zijn.
Dus wil je heir verder geholpen worden zal je ons toch met iets tegemoet moeten komen.

Dergelijke info is wel degelijk vertrouwelijk. Maar goedm, gelukkig heeft iemand anders, met dezelfde info, mij al goed geholpen. Ik sluit het topic. Spijtig dat dit forum niet zijn naam eer aan doet.

Jammer dat je het zo opvat en deel die mening zeker niet.
Een voorbeeldbestand behoeft geen vertrouwelijke informatie te bevatten.
Je kan immers fictieve namen bedenken toch?

Is de informatie in je eigen post#3 dan ook vertrouwelijke informatie en vertel me dan eens waarom je dat niet in enkele regels in een fictief bestand kan zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan