Windows Live Essentials

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raaigras

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2013
Heb al jaren een Hotmail account en werk met plezier met het gratis WLM programma.

De eerste veranderingen kwamen nog niet zolang geleden toen alleen WLM 2012 overbleef.

Nu bericht Microsoft dat ook WLM 2012 gaat verdwijnen.

Ik heb geen office 365 en dus ook geen OUTLOOK en ben ook geen liefhebber om mijn mail via de WEB te doen.

Wat zijn de alternatieve voor WLM 2012?

Vriendelijke groeten, Cor de Vries.

Laatst bewerkt:
Windows Live Mail 2012 ziet er vrijwel hetzelfde uit als outlook.com maar is wel een lokale client.

Laatst bewerkt:
Nooit Essentials gehad, alleen plaatjes van gezien, maar desondanks denk ik dat wanneer Office Outlook geen optie is (waarom eigenlijk niet, het kost niet zo gek veel) Outlook.com een redelijke vervanger is, ondanks het webbased zijn.
En de 365 suite waarin alles zit kost per maand tegenwoordig ook minder dan één pakje sigaretten: Klik

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook nooit gehad, altijd Office. Maar daar hoef ik zelf geen licenties voor af te rekenen, dat scheelt :cool:

Misschien als TS upgrade naar Win 10 en dan Windows mail, is dat niet de 'logische' opvolger van Essentials?

WIndows 10 Mail is zeer beperkt qua mogelijkheden en is daarom geen goede vervanger van Windows Live Mail.

Ik pas even. Auto rijden kost geld, wonen kost geld, een computer optimaal gebruiken kost ook een klein beetje geld.
Zeker voor hen die roken is de prijs van 69 een 'lachertje", € 69,-- per jaar bij een jaarabonnement.

Laatst bewerkt:
Mozilla Thunderbird kost niets en is een zeer goede email client incl. adresboek en agenda :)

Ook die ken ik niet. Ben van oudsher 'fan' van Outlook Express en later Outlook. Die MT die je noemt, daar integreer je (neem je in op) probleemloos hotmail.com, live.nl, msn.com, google accountjes etc. etc. in? Zo ja, dan heeft TS zijn mailcliënt gevonden.

Ja hoor. Ieder account dat je maar wil. Ik heb er 2x een Ziggo account in zitten, 1x een outlook.com (voorheen Hotmail), 1x GMail en voor de tijd dat het nog duurt 2x een Telfort account. POP3 en IMAP door elkaar heen.

Laatst bewerkt:
@Raaigras (beste Cor) : het woord is aan jou.............

enne, Microsoft had Outlook.com nooit Outlook.com moeten noemen, maar mail.com of whatever, maar nooit Outlook.com

Laatst bewerkt:
Windows Live Essentials.

Mijn dank aan alle goede raadgevers welke allemaal uiteenlopende ervaringen hebben.

Als ik met Win-7 blijft werken dan heb ik het antwoord in eM CLIENT gevonden.

Als ik overschakel naar Win-10 dan zal het waarschijnlijk dan wel Windows Mail worden.

Allemaal bedankt voor de adviezen en een prettig week-einde.

Vriendelijke groeten, Cor de Vries.

Ik denk dat je na een paar keer gebruik van Windows 10 Mail er snel van terug komt. Veel te beperkt in z'n mogelijkheden.
Verder graag gedaan en ook een fijn weekend gewenst :)

Op zich niet raar natuurlijk, want als Microsoft die mooi zou optuigen dan koopt geen levende ziel meer Office Outlook ;)

Wat ik er tevens op tegen heb is dat je dan geen lokaal account op je PC kan gebruiken. Een Windows account is dan verplicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan