• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel kijkt naar gegeven en dag. Vult automatisch uren in goede cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Geachte helpers,

Als allereerst wil ik jullie allen bedanken voor het goede helpen met mijn vorige vragen. Ik denk zelf dat ik een hele lastige vraag heb.

Mijn vraag:
In de cellen b16 t/m b23 heb ik dropdowns zitten en als ik in 1 van die cellen b.v. Feestdaguren / buitengewoon verlof selecteer dan moet ik uiteraard invullen op welke dag(en) de Feestdaguren uren zijn. Stel de feestdag valt op maandag dan vul ik achter Feestdaguren / buitengewoon verlof op maandag in cel ag19 8 uren in.

Nu wil ik dat excel automatisch de uren invult in cel ag27, omdat het maandag is achter Feestdaguren / buitengewoon verlof. Dus excel moet kijken naar wat de gegevens in b16 zijn en op welke dag de uren zijn ingevuld. Excel moet dat met alle dagen doen bij Feestdaguren / buitengewoon verlof en bij de andere gegevens ook. Mijn vraag geldt voor de cellen b16 t/m b23.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Wie o wie kan mij helpen ? Ik hoop dat het mogelijk is :D

In AG25 en kopiëren t/m AK37:
Code:
=SOM.ALS($B$16:$E$23;$B25;AG$16:AG$23)

In AG25 en kopiëren t/m AK37:
Code:
=SOM.ALS($B$16:$E$23;$B25;AG$16:AG$23)

Die werkt alleen voor de vakantie uren en wat als ik nou feestdag wil invullen? Meerdere som .als formules achter elkaar pikt excel niet want dan zegt excel met mist een haakje zie hieronder een voorbeeld welke ik probeer.

U heeft teveel argumenten opgeven voor deze formule:
=SOM.ALS($B$16:$E$23;$B25;AG$16:AG$23;SOM.ALS($B$16:$E$23;$B26;AG$16:AG$23;)) Met einde punt komma
=SOM.ALS($B$16:$E$23;$B25;AG$16:AG$23;SOM.ALS($B$16:$E$23;$B26;AG$16:AG$23)) Zonder einde punt komma

Hoe kan ik meerdere som.als formules achter elkaar zetten net als b.v. een als formule?
Dit wil ik hebben =SOM.ALS(B16;B25;AG16;SOM(B16;B26;AG16; enzo. Deze formule heb ik in cel ag25 gezet

Laatst bewerkt:
Zie de bijlage voor mijn oplossing uit post #2 met wat voorbeeldgegevens. Dat is toch wat je bedoelt? Anders graag uitleg wat er aan mankeert.

Bijlagen

Zie de bijlage voor mijn oplossing uit post #2 met wat voorbeeldgegevens. Dat is toch wat je bedoelt? Anders graag uitleg wat er aan mankeert.

Dank je wel topper. Ik was de formules helemaal fout aan het invoeren. Heel erg bedankt voor je hulp topper ;
Ik heb de vraag ook als opgelost gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan