Bufferniveu blijft leeg bij het branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Ik heb Nero 9 op mijn laptop en sinds een tijdje kan ik geen Dvd's meer branden, want het bufferniveau blijft leeg en Nero geeft melding dat het fout is en er staat niets op de DVD. Hoe kan dit ?

Heel kort door de bocht zou een eerste reactie kunnen zijn : de brander is kapot (of de lens is vuil)

Maar, zonder veel meer informatie van jou blijft het een wilde gok.
Daarom svp antwoord op de volgende vragen :

- brand je altijd op dezelfde manier, m.a.w. altijd precies dezelfde handelingen?
- zijn het altijd dezelfde soort bestanden?
- maak je gebruik van verschillende merken schijfjes?
- geldt het probleem voor DVD-R en / of voor DVD-RW ?
- kun je nog wel een CD branden?

Dit zijn zomaar wat eerste vragen.
Stel dat jij op vraag 1 antwoordt : ja, ik heb dit al honderden keren op precies dezelfde wijze gedaan dus aan de manier van branden kan het niet liggen én je hebt ook een andere film geprobeerd (want het kan natuurlijk ook heel goed aan die ene film liggen), dan is de kans dat de brander defect is (/ laser vuil is), vrij groot, maar omdat je binnen Nero op heel veel verschillende manieren een DVD kunt 'benaderen' zijn de belangrijkste vragen dus eigenlijk wel :
- altijd op dezelfde manier?
- heb je ook al een andere film geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Het gaat over films branden en ik doe het altijd op dezelfde manier. Ik gebruik DVD+R van het merk Philips of ook wel Xlyne. De DVD+RW die werkt ook niet. Die moet ik eerst formatteren en dat gaat fout. De CD-R die werkt wel goed. Ik heb ook andere films geprobeerd maar die doen het ook niet.

CD kan dus wel worden gebrand. Dan kan ik weinig anders adviseren dan dat je eens voor één keer een ander progje probeert om een DVD mee te branden.

Waarom zit de Helpmij.nl vol met computervragen? Computers raken soms overstuur.
Er zijn diverse mogelijke oorzaken :

- brander is niet helemaal jofel (da's misschien de meest onwaarschijnlijke want anders zou je ook geen CD's meer kunnen branden -denk ik-)
- je doet iets anders dan anders bij het voorbereiden van een DVD (maar da's ook onwaarschijnlijk, want je zegt dat je het op dezelfde manier doet als je altijd al deed)
- de software van Nero is overstuur geraakt. (vandaar het advies om eens een ander brandprogje te gebruiken)
- slechte 'spindle' DVD's (is mogelijk)

Laatst bewerkt:
Ik heb dat tooltje van Nero gevonden. Maar nu heb ik het volgende probleem. Ik heb een DVD op mijn laptop gebrand en op de laptop kan ik naar de film kijken, maar op een standalone DVD-Recorder is de DVD leeg en er kan ook op die DVD worden opgenomen, terwijl er een film opstaat. Dat begrijp ik niet. Kan het zijn dat het met UDF is opgenomen en waar kan ik dat dan veranderen? Heeft dit misschien ook te maken met het finaliseren ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Book_type
Vaak dien je ze als -rom booktype te branden anders worden ze niet gelezen en als er op de DVD-recorder opgenomen kan worden zou het EN een DVD-RW kunnen zijn EN de recorder kan die aan, welk merk en type recoder het is vertel je niet.
Maar ik begrijp hieruit dat je nu wel weer DVD's kunt branden?
Tool geeft niets aan?

Ik heb dat tooltje van Nero gevonden. Maar nu heb ik het volgende probleem. Ik heb een DVD op mijn laptop gebrand en op de laptop kan ik naar de film kijken, maar op een standalone DVD-Recorder is de DVD leeg en er kan ook op die DVD worden opgenomen, terwijl er een film opstaat. Dat begrijp ik niet. Kan het zijn dat het met UDF is opgenomen en waar kan ik dat dan veranderen? Heeft dit misschien ook te maken met het finaliseren ?
Even om het scherp te krijgen : je hebt helemaal niets veranderd en je kunt opeens weer branden?

Ja maar ik kan die alleen op de laptop bekijken. Het merk van de DVD-Recorders zijn: Parasonic & Sony. Maar waar staat die optie DVD-Rom booktype bij Nero?

Ik begreep uit een eerder bericht dat je altijd op dezelfde manier hebt gebrand? Als dat zo is, dan had je dit probleem al veel eerder tegen moeten komen, toch?
Als jij binnen Nero kiest voor een DVD, Video DVD en je hebt met je vingers verder geen standaardinstellingen veranderd, dan hoef je verder helemaal niets in te stellen, dan brandt Nero automatisch netjes een videoDVD voor je én Nero sluit deze af zodat deze op andere apparaten af te spelen is. Als jij in je enthousiasme ooit aan instellingen hebt gefrunnikt, dan tja, kán het e.e.a. anders gaan verlopen tijdens en na het branden.

Nee, want dan zou je elk schermpje van Nero moeten doorlopen en daarnaast, misschien heb ik in het verleden mijn Nero-installatie wel gemodificeerd (kan ik mij niet meer herinneren) dus ik heb er geen flauw idee (meer) van wat standaard is en wat niet. Maar wat houdt je tegen om in het configuratiescherm Nero te verwijderen, de machine daarna opnieuw op te starten, even Ccleaner te draaien om de laatste restjes van Nero te verwijderen om vervolgens Nero netjes clean en standaard weer te installeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan