• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere tabbladen onder 1 tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Beste helpers,

Is het mogelijk dat je een excel tabblad maakt en als je dan op het tabblad klikt dat die ene tabblad tevoorschijn komt?

Ik hou namelijk de reisuren en mijn opgenomen vakantie uren bij. Ik heb nu wel een excel bestand gemaakt en dat ziet er als volgt uit. Ik heb een reeks tabbladen achter elkaar staan genaamd 14 t/m 52 en nog een tabblad totaal. Nu wil 1 tabblad aanmaken die uren heet en vervolgens subtabbladen eronder van week 14 t/m 52. Subtabblad 14 mag pas zichtbaar worden als ik erop klik net als b.v. 25 of 43.

Alvast bedankt toppers

Dat kan best en gaat het makkelijkst met een voorbeeld documentje.

Gooi ze allemaal weg en zet alles in één tabel. Lijkt mij een beter idee.:cool:

Ik ben het wel eens met VenA. Als je brongegevens zo veel mogelijk in één werkblad onderbrengt vereenvoudigt dat aanzienlijk de verdere gegevensverwerking.
Brongegevens hoeven niet overzichtelijk te zijn. Het gaat erom dat je de vele (geavanceerde) functies van Excel optimaal kunt gebruiken om informatie te extraheren.
Maar goed. Dat inzicht volgt wellicht later.
Want waar is nou het tabblad uren waar je het over had?

m.b.v. hyperlinks?

rsk,

bedoel je zoiets?

Bijlagen

Vul in de tab 'Database' dat in wat je nodig vindt. In de tab 'Overzichten' kan je dmv draaitabellen eenvoudig overzichten maken. (deze zijn geheel naar eigen smaak aan te passen.)

De formules in de tab 'totaal', voor als je vast wil houden aan jouw eigen methodiek, kan je vereenvoudigen tot
PHP:
=144-SUM('14:52'!B5)

Bijlagen

VenA:
Dank je wel voor de formule. Als ik de formule zie vind ik hem heel erg logisch en die ga ik ook toepassen. De draaitabel vind ik helemaal niks. Ik wordt er helemaal onrustig van als ik ernaar kijk. excel pikt de formule niet. =144-SOM('14:52'!B5) dan krijg ik de foutmelding #naam?

Haije:
Wat je gemaakt heb spreekt mij wel aan. Ik wil alleen dat de tabbladen 14 t/m 52 niet te zien zijn behalve als je erop klikt mag de tabblad naar voren komen om iets in te kunnen vullen of iets na te kijken. Is dat te doen? Als ik ze verberg en dan erop klik gebeurd er niks

Timshel:
Ik heb gezegd dat ik een tabblad wil genaamd uren en als ik daarop klik dat er nummers naar bovenkwamen dat je erop kon klikken en dat die dan zichtbaar word. Neem een voorbeeld aan als je 2 excel bestanden open heb staan dat je met je muis erop gaat staan en dan kan je ook kiezen wel je wil zien. Dat idee bedoel ik

Laatst bewerkt:
Dat is met VBA gedaan. Als je dat niet kent dan zou ik zeggen, heb je een paar uurtjes voor die uitleg :cool:

jammer dat het zo lastig is maar ik bedoel dit precies zo en jammer dat ik het zelf dan niet kan :(
Ik wil het ook zo graag leren maar volgens mij is het heel lastig voor iemand die ook moeite heeft met gewone formules

Laatst bewerkt:
Dit zit achter het blad "Menu"
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Range("B3").Activate
End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    On Local Error Resume Next
    Dim sht As String
    sht = Right(ActiveCell.Value, 2)
    With Sheets(sht)
        .Visible = True
        .Activate
        .Columns.AutoFit
    End With
End Sub

En dit achter de ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
    If IsNumeric(Sh.Name) Then Sh.Visible = False
End Sub

Laatst bewerkt:
=rsk;5763007]VenA:
Dank je wel voor de formule. Als ik de formule zie vind ik hem heel erg logisch en die ga ik ook toepassen. De draaitabel vind ik helemaal niks. Ik wordt er helemaal onrustig van als ik ernaar kijk. excel pikt de formule niet. =144-SOM('14:52'!B5) dan krijg ik de foutmelding #naam?

Wat staat hier eigenlijk? Werkt de formule wel of niet? Waarom wel in het voorbeeldje? Zoals geschreven zijn draaitabellen en de onderliggende gegevens aan te passen naar eigen smaak.

Ik wil alleen dat de tabbladen 14 t/m 52 niet te zien zijn behalve als je erop klikt
Hoe wil je klikken op iets wat niet te zien is?

Om max 15 getallen per week in een aparte tab weg te schrijven vind ik nogal onzinnig. Het wel of niet zichtbaar maken schijnt ook met rare 'formules' in elkaar te steken. Dus houdt het eenvoudig en verdiep je even in tabellen en draaitabellen.

@edmoor,
De hier geplaatste code is beter dan in het bestandje;)

Zag ik later ook, maar dacht van laat het maar zo :cool:

iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp. Ik ben heel erg goed geholpen door jullie !
Ik ga het gemaakte bestandje van edmoor gebruiken. Ik ga het in de weekstaat plakken en heb dan alles meteen bij elkaar ,geen 2 losse excel bestanden meer.

Edmoor zou je hetzelfde kunstje willen uitvoeren in de bijlage? Die ik nu heb toegevoegd want wat ik in het vorige berichtje typte werkte niet. Ik heb al 2 tabbladen toegevoegd genaamd menu en totaal. Ik hoop dat je dat voor mij wil doen.

Alvast reuze bedankt :thumb:

Bekijk bijlage weekstaat.xlsx

Als je daar ook zelf eerst die tabbladen 14 t/m 52 met de juiste layout in wilt maken vind ik het geen enkel probleem om het voor je in dat document in te bouwen.

Draaitabel met slicers en draaigrafiek

rsk,

om je een idee te geven over hoe het er met een draaitabel ook uit kan zien.....

Bijlagen

Sorry edmoor maar ik ga toch voor een draaitabel die Haije heeft gemaakt.

om je een idee te geven over hoe het er met een draaitabel ook uit kan zien.
Ik moet iedereen gelijk gegeven !!! Een tabel is overzichtelijker dan ik gemaakt heb. Haije ik heb je bestandje iets aangepast.
Zou je mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe je zoiets maakt? Dan kan ik het zelf doen en dan leer ik er ook weer van.

Ik wil dus met zo een filterlijst bovenaan en dan het draaitabel eronder die je ziet in het bestandje

Bekijk bijlage uren 2016 met draaitabel en slicers.xlsb

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan