• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestanden via hyperlink kopiëren en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ms1106

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2014
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij wil helpen, want ik loop vast.

Ik heb een excel bestand met een aantal hyperlinks naar bestanden ergens op de server.
De hyperlinks werken, want als ik ze aanklik in het excelbestand wordt het juiste bestand geopend.

Nu wil ik deze bestanden via een macro kopieren en opslaan in een andere map. Hiervoor gebruik ik onderstaande macro:

Public Sub M_snb()
For Each hl In ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Hyperlinks
FileCopy hl.Address, ThisWorkbook.Path & "\kopie" & "" & Split(hl.Address, "")(UBound(Split(hl.Address, "")))
Next
End Sub

Het eerste bestand wordt netjes gekopieerd, maar de volgende regels niet.
Iemand zo een idee wat ik fout doe?
Ik heb een simpel voorbeeldbestandje bijgevoegd.

Alvast bedankt voor de moeite!

Voor ht Bekijk bijlage Hyperlinks - VOORBEELD.xlsm

Edit: Inmiddels ben ik erachter in kolom C ook een hyperlink naar het bestand 'Map1' staat.
Dus dat zal de hyperlink zijn die de macro wel ziet en waardoor alleen 'map1' gekopieerd wordt en de rest niet.

Dus blijkbaar is mij probleem hyperlinks maken ipv de macro voor het kopiëren van de bestanden (ervan uitgaande dat die het dus gewoon doet)

Iemand toevallig nog een oplossing voor het creëren van hyperlinks obv de bestandsnaam in kolom C ;)?

Laatst bewerkt:
Controleer je hyperlinks of maak ze opnieuw. Excel ziet er maar 1.
HL.JPG

Controleer je hyperlinks of maak ze opnieuw. Excel ziet er maar 1.
Bekijk bijlage 269431

Thanx, tijdens jouw reactie was ik nog druk aan het proberen. Had inmiddels het probleem van de hyperlink gevonden, dus mijn vraag ook aangevuld:)
Weet jij toevallig een macro om obv een bestandsnaam een hyperlink te creeren?
Ik kan er tot nu toe niet echt iets op vinden.

Het is al gelukt (macro gevonden om hyperlinks te creëren)
Toch bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan