• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verberg rijen volgens selectie listbox in Userfrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

samabert

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Beste forumleden.

Om delen uit een zeer grote lijst metingen snel te kunnen printen, een bestand van gast0660 “kolommen verbergen” gevonden. Deze basis wou ik gebruiken om nu rijen te verbergen volgens een listbox selectie.
Voorbeeld: Bij selectie van de letter A moeten de rijen 2:7 verborgen worden en bij B de rijen 8:11 enz. De rijen die bij de letters (namen) horen wijzigen nooit. Eventueel ook rijen verbergen bij meerdere selecties op hetzelfde moment, vb.: A, C en F.
Ik dacht een code gevonden te hebben die dit doet, maar deze werkt alleen maar als je de letter A in de listbox selecteert, de rest doet het niet.

Bijgevoegd zit een voorbeeld bestandje dat mijn vraag meer zou moeten verduidelijken.
Onder het formulier verbergenRijen / Private Sub CMD6 staat de code die ik gevonden heb.

Graag jullie hulp.
Alvast bedankt.
Marc

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo Marc, heb in excel ook al bij groeperen gekeken?

of wil je het perse via een userform met macro's

Bedankt voor je reactie.
Als het enigszins kan met een Userform.
Volgens mij werkt dit het snelst.

Eigenlijk dacht ik dat zoals bijgevoegd voorbeeld (Test_kolommen_verbergen), dat ik hier op de site heb gevonden, het ook zo zou kunnen werken voor ook rijen verbergen.

Bijlagen

Hallo Sylvester,

Super! Werkt volledig.
Hartelijk bedankt voor je hulp

Mvg.
Marc

snb, jij ook bedankt voor je bijdrage, dit is een heel pak korter en mooier maar ook veel te hoog gegrepen voor mij, maar ik merk volgende op:

Als je E & F vraagt om te verbergen zijn meetpunten n° en positie verborgen maar de meetwaarden onder de jaartallen blijven staan, dit heb je blijkbaar niet bij de andere letter keuzes.

Ook had ik graag dat als je de keuze (A, B, C, D, E ,F) aanvinkt in de lijst dat ook de des betreffende letter , in de kolom A ( in het originele bestand zijn dat namen) ook verborgen worden, dit gebeurde al met de code van Syvlester.
Is dit nog aan te passen?

Alvast bedankt
Marc

Als je E & F vraagt om te verbergen zijn meetpunten n° en positie verborgen maar de meetwaarden onder de jaartallen blijven staan, dit heb je blijkbaar niet bij de andere letter keuzes.

Dat heeft te maken met de inconsistente opbouw van je werkblad.

Mijn suggestie kun je verder naar believen aanpassen. Het gaat mij om de illustratie van een andere methode.
Het zichtbaar blijven van de letters vind ik zelf alleen maar een voordeel.

Het gaat hier om een werkblad dat ik geërfd hebt van een collega en dat al vele jaren meegaat.
Regelmatig vragen ze meetwaarden van bepaalde punten op locatie (+/- 600) en het leek mij een idee om dit via deze weg sneller uit te voeren.
Ik ga het eens van een andere kant bekijken en misschien moet ik de structuur van heel het werkblad maar eens herop bouwen.
Toch nog bedankt voor de suggestie.

Ik heb juist ontdekt dat in mijn voorbeeld rijen zitten met gegevens die er niet mogen zijn, nu is dat probleem van E en F direct opgelost. Verder kijken als de neus lang is...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan