Hallo,
ik heb kabel aansluiting, windows 10 op alle pc's, een firewall/virusscanner (avira, avg op meerdere pc's)
modem is van ziggo (technicolor het is een nieuwe die we 4 weken geleden hebben gehad)
ook hebben we een router van tp-link.
Ik probeer het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Wij hebben de modem op brigde staan, dus LAN 1 gaat naar de router van tp-link. Daar zitten 4 LAN ports aangesloten met elk een switch/hub (verschillende merken)
Het probleem is dat op sommige momenten de hele modem opnieuw opstart. Dit was bij de oude modem die we al 3 jaar hebben én met de nieuwe. Er is een monteur geweest die heeft alle kabels vernieuwd en ook in de meterkast.
Alleen heeft hij de utp kabels niet vervangen, en wij denken ook dat het hieraan ligt.
Wij hebben 3 computers die allemaal met één switch verbonden zijn, de TP-Link TL-SG108 met 8 poorten. Soms kunnen we met z'n drieën gewoon op internet, en soms herstart de router elke minuut.
Dat laatste is heel vreemd, de router herstart, internet valt uit, internet gaat na ongeveer 1 minuut weer aan, 30 seconden later gaat het weer uit.
We hebben de modem ook uit de brigde stand gehaald, en daar dan de 4 LAN kabels ingestopt, zelfde probleem.
Dit laatste is wat moeilijk uit te leggen maar mijn vraag is als volgt: kan een utp(lan) kabel veroorzaken dat de modem opnieuw op laat startten, of een fout veroorzaakt?
Bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand mij helpen. Ik word er echt gek van.
ik heb kabel aansluiting, windows 10 op alle pc's, een firewall/virusscanner (avira, avg op meerdere pc's)
modem is van ziggo (technicolor het is een nieuwe die we 4 weken geleden hebben gehad)
ook hebben we een router van tp-link.
Ik probeer het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Wij hebben de modem op brigde staan, dus LAN 1 gaat naar de router van tp-link. Daar zitten 4 LAN ports aangesloten met elk een switch/hub (verschillende merken)
Het probleem is dat op sommige momenten de hele modem opnieuw opstart. Dit was bij de oude modem die we al 3 jaar hebben én met de nieuwe. Er is een monteur geweest die heeft alle kabels vernieuwd en ook in de meterkast.
Alleen heeft hij de utp kabels niet vervangen, en wij denken ook dat het hieraan ligt.
Wij hebben 3 computers die allemaal met één switch verbonden zijn, de TP-Link TL-SG108 met 8 poorten. Soms kunnen we met z'n drieën gewoon op internet, en soms herstart de router elke minuut.
Dat laatste is heel vreemd, de router herstart, internet valt uit, internet gaat na ongeveer 1 minuut weer aan, 30 seconden later gaat het weer uit.
We hebben de modem ook uit de brigde stand gehaald, en daar dan de 4 LAN kabels ingestopt, zelfde probleem.
Dit laatste is wat moeilijk uit te leggen maar mijn vraag is als volgt: kan een utp(lan) kabel veroorzaken dat de modem opnieuw op laat startten, of een fout veroorzaakt?
Bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand mij helpen. Ik word er echt gek van.