• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst omzetten in tijd en daarna matchen met andere serie

Status
Niet open voor verdere reacties.

SylvainV

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2015
Goedenmiddag,

Ik ben bezig met mijn scriptie en heb op dit moment 2 dataseries waar ik hulp zou kunnen gebruiken.
In het eerste bestand Bekijk bijlage NL0009111004 ING2.xlsx wil ik graag de string in de derde kolom omzetten naar tijd, ik krijg dit niet voor elkaar.

Daarna wil ik graag de waarde van kolom C van het tweede bestand Bekijk bijlage AEX Intraday.xlsx , in kolom P van het eerste bestand zetten als de tijd overeen komt, en anders niet.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit kan doen zonder handmatig te moeten kijken of de tijd klopt en dan te moeten kopieren?

Bij voorbaat dank,
Sylvain

Sylvain,

en welke tijd zou er moeten komen in plaats van: 50605 uit cel C2?

ik denk dat 50605 12:08:43 is.
Als dat klopt, dan is de formule:
Code:
=C2/100000)

de celopmaak dient dan Tijd te zijn

als 50605 moet worden 5:06:05, dan deze formule gebruiken:
Code:
=ALS([@[market time]]<100000;LINKS([@[market time]];1)&":"&DEEL([@[market time]];2;2)&":"&RECHTS([@[market time]];2);LINKS([@[market time]];2)&":"&DEEL([@[market time]];2;2)&":"&RECHTS([@[market time]];2))

als 50605 moet worden 5:06:05, dan deze formule gebruiken:
Code:
=ALS([@[market time]]<100000;LINKS([@[market time]];1)&":"&DEEL([@[market time]];2;2)&":"&RECHTS([@[market time]];2);LINKS([@[market time]];2)&":"&DEEL([@[market time]];2;2)&":"&RECHTS([@[market time]];2))

Na een kleine aanpassing werkt dit perfect, top.
Hoe kan ik nu deze serie matchen met de serie uit het tweede bestand zoals beschreven in OP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan