• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controle lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
:PHoi forum leden,

Heb weer eens een vraag waar ik niet zo goed mee uitkom of ik zit gewoon verkeerd te kijken of te zoeken, bijgevoegd heb ik een controle formulier waarbij ik met een klik op de rechter muisknop kan selecteren OKE of NOK in de range C als ik dan NOK heb dan wil dat de naast gelegen cel in de Range B gekopieerd word naar het eerst volgend veld van het AFWIJKING overzicht en daar moet ik dan zelf de acties in voeren met de datum, is zoiets te maken in VBA ??

Het zou me een hoop tijd besparen en kan er een mooie database mee maken.

Alvast bedankt voor de inspanning

Bijlagen

Ben je linkshandig? Met een klik op de rechtermuisknop krijg ik het context menu dat standaard onder de rechter muisknop staat. Met de linker muisknop kan ik alleen NOK selecteren? Alle samengevoegde cellen zal ook niet zo'n gelukkige combinatie met VBA zijn. Laat ook even zien wat de uitkomst zou moeten zijn.

Daar sluit ik me bij aan: "samengevoegde cellen" en "mooie database" gaan niet samen.
Mijn voorstel zou zijn om de afwijkingenlijst op een apart werkblad te plaatsen, met 1 regel per afwijking en met tekstterugloop.

Kijk het meeste is vaak goed en wil het snel doorlopen, als iets niet oke is dan moet er een actie volgen, alleen dat al zou fijn zijn

Ben je linkshandig? Met een klik op de rechtermuisknop krijg ik het context menu dat standaard onder de rechter muisknop staat.

Tip:
Vanaf Excel 2010 kan je met een combinatie van XML en VBA ook zelf keuzes aan de contextmenu toevoegen.

Erg helder ben je niet in het antwoorden op vragen. Als het meeste Ok is zet dat er dan default in. Dan hoef je alleen NOK te selecteren.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("C4:C158")) Is Nothing Or Target.Count <> 1 Then Exit Sub
    If Target.Value = "NOK" Then
        With Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Offset(1)
            .Value = Target.Offset(, -1)
            Application.Goto .Offset(, 1), 1
        End With
      Else
        Set f = Columns(5).SpecialCells(2).Find(Target.Offset(, -1))
        If Not f Is Nothing Then Cells(f.Row, 5).Resize(, 5).Delete
    End If
End Sub

Kijk maar eens of dit een beetje in de buurt komt. Anders graag een voorbeeldje met de verwachte uitkomst.

Bijlagen

Ahhhh VenA,

dat is precies wat ik zoek, en ja je hebt gelijk was een beetje vaag in vragen stellen, maar je hebt me top geholpen en op het juiste spoor gezet, en natuurlijk het meeste is altijd goed gewoon alles op OKE zetten en wat niet goed is veranderen, soms zo simpel:thumb:
Bedankt voor jullie input :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan