• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reken formule met een deel uit een kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begrepen

Zeer bedankt voor de snelle reactie had gedacht dat het direct een berekend veld zou kunnen zijn waarbij indien 0 of groter 0 leeg zouden blijven.

Oeps, ik was de vermenigvuldiging met F3 vergeten. Ik heb ook de 0 vervangen door "".
Code:
=ALS(F3>C3;"";[B][COLOR="#FF0000"]F3*[/COLOR][/B]VERT.ZOEKEN(LINKS(A3);tabFactor;2;0))

Uiteraard kun je de formule naar believen aanpassen.

Code:
=ALS(F3>C3;"";[B][COLOR="#FF0000"]F3*[/COLOR][/B]VERT.ZOEKEN(LINKS(A3);tabFactor;2;0))

En hoe zit die verwijzing naar de tabel dan? is tabFactor de verwijzing naar de enige tabel en dan kolom factor? En waar staan die 2 en die 0 dan voor? Ik probeer de formule te snappen in plaats van alleen te kopiëren en te plakken.
En ik had Links ook nooit gebruikt, pakt die dan alleen het meest linkse teken?

De vraag stellen (zoals jij dat deed) is ze beantwoorden.
Beide antwoorden zijn correct.

tabFactor is de naam van de tabel. Plaatje met Excel 2007:
tabFactor.png
LINKS pakt het aantal linkse tekens dat in de tweede parameter is opgegeven; als je die tweede parameter weglaat, zoals ik gedaan heb, krijg je het meest linkse teken.
De 2 is de tweede kolom en 0 - of ONWAAR - betekent dat het zoekargument precies zo in kolom 1 van de tabel moet voorkomen.
Een alternatief is zoeken met parameter 1 - niet-exacte match - bijvoorbeeld als je een waarde zoekt die bij een bepaalde ondergrens hoort.

Edit: als je in de formulebalk bijvoorbeeld LINKS aanklikt, dan krijg je met fx (links van de formulebalk) informatie over die functie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan