Vermoedelijk is het een moederbord probleem, alleen zag ik dit niet aankomen.
Ik heb 2x een externe WD Red 8tb schijf voor dubbele backup aangeschaft.
Deze heb ik in Verbatim USB 3.0 behuizing geplaatst (de oude 2tb en 3tb schijven vervangen).
Omdat mijn (Asrock) X58 (Deluxe3) moederbord geen 3tb+ schijven ondersteund is de 8tb onderverdeeld in vier partities.
Hierbij was op zich al merkwaardig dat schijfbeheer het meteen zag als losse schijven en niet als partities van één schijf.
Ik heb ook via USB een derde kopie gemaakt van alle bestanden, om die schijf intern te gaan gebruiken.
Tot mijn grote verbazing wordt dan echter maar één partitie herkend.
Ik kan in schijfbeheer (windows 7 64bit) ook niets doen, de schijfruimte word simpelweg niet gezien.
Ik denk dus dat dit aan het moederbord ligt, alleen snap ik niet waarom het via USB 3 dan wel werkt...
Ligt dit aan de controller van de USB schijfbehuizing?
Ik heb al de 3tb+ unlocker van AsRock geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.
Ik heb 2x een externe WD Red 8tb schijf voor dubbele backup aangeschaft.
Deze heb ik in Verbatim USB 3.0 behuizing geplaatst (de oude 2tb en 3tb schijven vervangen).
Omdat mijn (Asrock) X58 (Deluxe3) moederbord geen 3tb+ schijven ondersteund is de 8tb onderverdeeld in vier partities.
Hierbij was op zich al merkwaardig dat schijfbeheer het meteen zag als losse schijven en niet als partities van één schijf.
Ik heb ook via USB een derde kopie gemaakt van alle bestanden, om die schijf intern te gaan gebruiken.
Tot mijn grote verbazing wordt dan echter maar één partitie herkend.
Ik kan in schijfbeheer (windows 7 64bit) ook niets doen, de schijfruimte word simpelweg niet gezien.
Ik denk dus dat dit aan het moederbord ligt, alleen snap ik niet waarom het via USB 3 dan wel werkt...
Ligt dit aan de controller van de USB schijfbehuizing?
Ik heb al de 3tb+ unlocker van AsRock geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.