8tb partities wel herkend via USB, niet intern via SATA

Status
Niet open voor verdere reacties.
(In navolging op mijn antwoord op de vorige pagina: )
"AOMEI Partition Assistant Standard Edition" ziet ook maar één partitie, en de partitie van 128MB (zal wel een systeem partitie zijn zoals op de C schijf dan). Maar geeft verder geen rare negatieve waarden zoals in MiniTool.
 
Laatst bewerkt:
Nee een korte disclaimer van Linux (eindigt hiermee):

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extend permitted by applicable law.

_
Das een message of the day..., zie onder
Kun je daarna niet doorstarted.
Of in CLI gparted starten?

https://www.debian.org/doc/manuals/debian-reference/ch01.en.html

The system starts with the greeting message stored in "/etc/motd" (Message Of The Day) and presents a command prompt.

Debian GNU/Linux jessie/sid foo tty1
foo login: penguin
Password:
Last login: Mon Sep 23 19:36:44 JST 2013 on tty3
Linux snoopy 3.11-1-amd64 #1 SMP Debian 3.11.6-2 (2013-11-01) x86_64

The programs included with the Debian GNU/Linux system are free software;
the exact distribution terms for each program are described in the
individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
permitted by applicable law.
foo:~$
Here, the main part of the greeting message can be customized by editing the "/etc/motd.tail" file. The first line is generated from the system information using "uname -snrvm".
 
(In navolging op mijn antwoord op de vorige pagina: )
"AOMEI Partition Assistant Standard Edition" ziet ook maar één partitie, en de partitie van 128MB (zal wel een systeem partitie zijn zoals op de C schijf dan). Maar geeft verder geen rare negatieve waarden zoals in MiniTool.

Lees geen antwoord op de vraag of je met Aomei of minitool eerst alle partities hebt verwijderd, schijf als GPT hebt omgezet en toen de schijf opnieuw hebt ingedeeld.
Formatteren heeft verser weinig te maken met het indelen in partities, dat komt later.
 
Dat heb ik dan nu ook gedaan, maar aangezien door alle drie de geprobeerde programma's de schijf als vier losse schijven word gezien blijven het toch vier partities.
Dus als ik hem nu intern aan SATA aansluit, dan is het precies hetzelfde verhaal met als enig verschil dat het nu een 'unallocated' schijf van 1,28tb is ipv. een partitie van 1,28tb.
Ik kan niets opnieuw indelen aangezien ik niets kan doen aan het feit dat de schijf bij aanvang al als vier schijven wordt gezien door de programma's.

Als ik dit had geweten had ik een schijf natuurlijk direct aan de SATA gehangen ipv. eerst de USB maarja daar is het nu te laat voor :(

@André: Sorry dat gaat me de pet een beetje te boven :eek: maar thanks voor je input :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe kan ik dat doen als de applicaties dit niet toelaten?
Zie ook het eerder gemaakte screenshot van Schijfbeheer. In de andere tools hetzelfde verhaal.
Ik kan deze 'vier schijven' niet samenvoegen tot één lege schijf :(
Ik kan de partities wel verwijderen, maar dan zit ik nog steeds met vier virtuele schijven (betere omschrijving).
Daar snapte ik in het begin al niks van, maar het werd pas een probleem toen ik de schijf intern plaatste en er maar één van deze virtuele schijven zichtbaar was.
 
Ik kan de partities wel verwijderen, maar dan zit ik nog steeds met vier virtuele schijven
Dat wil er bij mij niet in, welke melding krijg je dan?

En wat is er virtueel aan?

Diskpart al geprobeerd?

Kan natuurlijk een beperking van de bios zijn maar kan daar niets over vinden.
Windows 7 kan omgaan met GPT schijven, maakt niet uit hoe groot die zijn.

Je zou eens Cublinux op een USB stick kunnen zetten, ermee opstarten en kijken wat die ervan vind.
https://cublinux.com/
 
Hier Diskpart screenshot. Schijf 8, 9, 10 en 11 zijn samen de 8tb schijf (via USB). Via SATA ziet hij dus maar één partitie.
diskpart.png

Ik zit te zoeken maar ik kan niets vinden over hoe ik hier weer één schijf van kan maken.
Ik had helemaal in het begin al geprobeerd er een Spanned volume van te maken, maar naast dat dit niet de juiste oplossing is krijg ik ook de melding:
"De bewerking wordt niet ondersteund door het object"
Dus dat gaat ook niet.
 
En die schijven kun je in diskpart ook niet wissen?

De schijf zal toch eerst maagdelijk leeg moeten zijn.......
 
Maar ik heb ze al omgezet naar GPT, en de partitie verwijderd.
Ik weet niet hoe ik de schijf maagdelijk leeg kan maken zodat windows weer vraagt de schijf te initialiseren. Is dat te forceren op 1 of andere manier? Magneetje? :p

Thanks voor al je hulp :thumb:
 
Is het forum voor bedoeld.

Maare je kunt in diskpart die gpt stations/partities niet verwijderen?
 
Nee ik heb nog 'clean' geprobeerd maar het blijven 4 aparte schijven, en alleen de 1,28tb wordt gezien via SATA.
Gek is dat Minitool en AOMEI nu zeggen dat het weer basic MBR is nadat ik het 'clean' commando heb uitgevoerd.
 
Klinkt misschien raar maar ik zou die schijf eens aan een andere pc hangen, met Win 8.1 of Win 10 erop, dan kun je wellicht een aantal zaken / beperkingen van je huidige systeem uitsluiten..?
 
Ik heb alleen nog een oude WinXP PC in huis. Hier heb ik hem wel ingestopt via SATA maar ziet hij ook maar 1 schijf/partitie van 1308 GB.
 
Win XP heeft duidelijk geen zin, dat kan niet met zulke grote schijven overweg, vandaar de opmerking over de andere Windows-versies die dat wel kunnen.
 
Dit programma herkend in ieder geval wel de 8002 GB, maar misschien ivm. het model/serienummer.

Het heb 'write zeros' uitgevoerd maar dit heeft niet geholpen. Full erase duurt 12+ uur, dus dat is iets voor 's nachts. Misschien helpt dat..
 
Full erase heeft helaas ook niet geholpen, ik denk dat ik het maar opgeef en kijk of ik de schijf nog kan retourneren :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan