• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het automatiseren van een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander2209

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2016
Beste,

Ik heb het volgende probleem in excel. Ik wil een automatisch overzicht van ontvangers, in welke stad ze gevestigd zijn, het land waar de stad in ligt en de opbrengsten in totaal. Het probleem is dat een supermarkt meerdere vestigingen heeft in verschillende landen, waardoor ik elke keer dezelfde resultaten krijg. In de bijlage leg ik verder uit wat nou precies het hele probleem is. De logische oplossing is waarschijnlijk een draaitabel, maar persoonlijk heb ik liever gewoon een functie die ik kan toepassen.

Alvast bedankt!!

Bijlagen

Sander, het zou handig zijn als je handmatig de waarden in de tataal tabel invult en vermeldt waarom die waarden daar moeten komen.

Met een draaitabel en/of een filter is dat zo gepiept.

Hey Cobbe,

Heel erg bedankt voor je oplossing, maar ik heb liever geen draaitabel, zoals ik in mijn eerste bericht al vermelde. Als het nou echt niet anders kan dan zal ik hem zeker gaan gebruiken.

Het voorstel van Cobbe om met een filter te werken, kan je ook integreren in een listbox.
Misschien is bijlage iets?

Bijlagen

Mijn oplossing links is GEEN draaitabel maar gewone filter.
Je kan die draaitabel verwijderen dan nog blijft die filter werken.

Mijn oplossing links is GEEN draaitabel maar gewone filter.
Je kan die draaitabel verwijderen dan nog blijft die filter werken.

Oh ja sorry, maar zou het ook kunnen dat hij de twee Jumbo's bij elkaar optelt? Want dan zou het hele probleem opgelost zijn!

Komt je vraag uiteindelijk niet neer op: 'ik wil een draaitabel, maar geen draaitabel' ?

Laatst bewerkt:
Dat samentellen gebeurt toch onder TOTAAL.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan