Subwoofer auto aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carfreak20

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2016
Heeft iemand enig idee of ik de subwoofer en versterker van mijn auto kan aansluiten op mijn pc?
Ik heb ook nog 2 aparte ovaalvormige speaker die ik ook kan aansluiten op de subwoofer.

Ik heb alleen geen idee hoe ik het zou kunnen aansluiten op mijn pc.

Heb je een 12V voeding nodig en bij een auto versterkersysteem sluit je vaak alles aan op de versterker.

Geef merken en types op, nu wordt het maar wat roepen.

Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Heb je vraag een ander plekje gegeven op het forum waar je vraag beter tot zijn recht komt.

De meest voor de hand liggende optie is om de radio aan te sluiten via de aux-ingang. Je kunt aan de computerkant bijv. een hoofdtelefoon of speakeruitgang gebruiken. Beetje spelen met het volume om het beste resultaat te vinden. Voor de autoradio heb je dan wel een 12V voeding nodig. Subwoofer wordt aangestuurd via de radio neem ik toch aan?

De meest voor de hand liggende optie is om de radio aan te sluiten via de aux-ingang. Je kunt aan de computerkant bijv. een hoofdtelefoon of speakeruitgang gebruiken. Beetje spelen met het volume om het beste resultaat te vinden. Voor de autoradio heb je dan wel een 12V voeding nodig. Subwoofer wordt aangestuurd via de radio neem ik toch aan?

Ja, maar subwoofer heeft ook een + en - ingang. Hoe moet ik dan zorgen dat de subwoofer stroom krijgt?

Subwoofer is passief. Hij krijgt z'n stroom dus van die versterker. Die kun je aansluiten op je geluidskaart. Het 'probleem' zit er in dat die versterker stroom nodig heeft, en daar heb je een dikke (dure) voeding voor nodig. Dan kun je misschien nog beter op Marktplaats een 2e hands versterker kopen die minimaal 100 watt kan leveren aan 4 ohm. Ben je minder aan kwijt..
http://catalogs.pioneer-car.eu/Manuals/TS_WX205_TRD1140_manual/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan