• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gelijke waarde vervangen voor de volgende waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeanPierreMaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2016
Hallo allemaal,

Graag jullie hulp bij het volgende. Ik kom er maar niet uit.

in de bijlage het bestand waar het om gaat. Het betreft een scorebord voor een mini turnwedstrijd.
In de ranglijst staan de groepen aflopend op score gesorteerd. Tot zover geen probleem. Onder de kolom Airtumbling in de ranglijst staat op plek 4, 5 en 6 Groep 1. De groepen 2 en 5 komen in de kolom airtumbling niet voor. Dit komt omdat ze op dit onderdeel dezelfde score hebben behaald als Groep 1.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat elke groep voor komt in bijvoorbeeld de kolom airtumbling?

Ik hoop dat jullie er zo wijs uit kunnen en alvast dank voor het meedenken.

Groet,
Jean-Pierre

Bekijk bijlage Telcommissie probeersel.xlsx

Je hebt een ontwerp gemaakt dat fraai oogt, maar betrekkelijk onwerkbaar is. We zien dat hier vaak.
Het is zaak in de ontwerpfase al te bedenken welke informatie je uit je sheet wenst te betrekken en primair daar je aandacht op te bevestigen. Verfraaien komt later.
Het onnodig gebruik van samengevoegde cellen in je werkmap maakt een oplossing met matrixformules onmogelijk. Ik heb er geen oplossing voor.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.

Ik dacht dat ik de zaak rond had en ben gaan verfraaien, maar #coloursbythesea als vergeten te testen met gelijke scores. Dat van die samengevoegde wist ik niet. Ik zal het eens aanpassen zonder samengevoegde cellen.

Heb je toevallig een idee hoe ik de volgende groep kan laten verschijnen bij gelijke scores?

Ik ga weer knutselen.

Groet,
Jean-Pierre

Als je een opzet maakt zonder samengevoegde cellen kunnen we je probleem van gelijke groepen waarschijnlijk oplossen met matrixformules.
Sowieso. Les een. Gebruik geen samengevoegde cellen in je gegevensbereik. Het brengt ontzettend veel beperkingen met zich mee. Samengevoegde cellen zijn de geschaarde vrachtwagens op de snelweg van je gegevensbestand.

Bijgaand vind je een oplossing met zoals gezegd een matrixformule. Matrixformules moeten worden bevestigd met CTRL SHIFT ENTER. Excel plaats er dan automatisch accolades omheen.
In deze opzet kun je dus niet zien dat groep 1, 2 en 5 voor het onderdeel airtumbling een gedeelde 4e plaats bezetten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan