2 HD op een USB 2 Port

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Ik heb twee interne HD beide heb ik buiten de PC in een kastje ingebouwd. Beide hebben hun eigen voeding. Ik heb nog 1 USB 2 port over daar wil ik als dit mogenlijk is beide HD op aansluiten.
Mijn vraag nu is. Is dit mogenlijk en wat voor kabel mot ik daarvoor gebruiken. Heb wel enkele USB2 Y kabels op internet gevonden maar kan er niet wijs uit worden of er een geschikt is

Sorry vergeten er bij te vermelden heb twee USB3 Hubs geprobeerd (omdat ik ook nog twee Externe USB3 HD heb) was er een met een eigen voeding maar wat ik ook probeerde hij wilde maar een HD herkennen de andere werkte niet en waren ij apparaatbeheer niet zichtbaar

maar wat ik ook probeerde hij wilde maar een HD herkennen de andere werkte niet en waren ij apparaatbeheer niet zichtbaar

Zeker in dergelijke gevallen ook in Schijfbeheer kijken. Dus test nog eens opnieuw met een USB hub.

Tijs.

Ook daar waren ze niet te zien en zoals gezegt aangesloten met een kabel werkt alles perfect

Laatst bewerkt:
Ok, was gewoon even voor de volledigheid gemeld, want Apparaatbeheer is voor dergelijke zaken minder duidelijk dan Schijfbeheer. ;)
Ik heb geen verdere tips.

Tijs.

Denk dat je een aangedreven usb-hub ( met een eigen adapter ) moet proberen.
Krijg uit het verhaal de indruk dat de usb-poorten aan de max. belasting zitten en niet voldoende stroom kunnen leveren voor alle aangesloten schijven.

Weet niet of je op mij reageert whittey, maar ik bedoel iets als dit.
Uiteraard zijn er andere merken, uitvoeringen en prijzen getuige dit overzicht.

OK, dan kunnen we dat dus afstrepen...
Mmm, dan weet ik het zo even niet....zijn het toevallig 2 schijven van hetzelfde merk, type en capaciteit..?

Ik heb alles nog eens teruggelezen en heb een paar vraagjes:

in bericht 5 schrijf je dat met een kabel alles perfect werkt. Wát voor kabel en wát werkt perfect?
De interne disks die je in een behuizing hebt geplaatst kunnen toch niet anders werken dan met een kabeltje? Of bedoel je dat je per keer één schijf met een usb kabeltje aansluit en dat het dan perfect werkt op dat ene usb-poortje?

Andere vraag is : je schrijft dat je reeds een tweetal usb hubs hebt gebruikt en dat er maar één schijf zichtbaar is (wordt). Geldt dat voor het totaal van 4 schijven, m.a.w. de 2 usb 3.0 hdd's én 1 voormalig interne worden herkend, of .......... anders? (Even los van de interne C / D en whatever)

Vooruitlopend op je antwoorden:
wat je nog zou kunnen proberen is alle externe schijven loskoppelen en vervolgens de hub aansluiten, er ééntje aankoppelen en deze in schijfbeheer de letter S geven. Vervolgens ontkoppelen / uitwerpen, volgende schijf pakken, aansluiten en deze T noemen. Zo doorgaan t/m letter V. (hopende dat ze per stuk herkend worden).

Dan nog eens alle 4 op de hub aansluiten (na een machine herstart) Ik ben benieuwd.

Aanvulling : ik heb zelf iets soortgelijks twee keer mogen ervaren. Ik heb een stuk of 4 externe usb hdd's en voor een bevriende relatie had ik twee externe disks om daarop wat films naartoe over te zetten. Ik had dus 6 externe hdd's aan mijn machine / hub hangen en idd. een tweetal werd niet herkend. De oplossing voor mij was toen de computer opnieuw opstarten mét alle schijven aangesloten en het probleem loste zichzelf op. En idd. 2 x 2 van de 6 schijven waren van hetzelfde merk en ze hadden ook nog eens een identieke opslagcapaciteit.

Laatst bewerkt:
Ok even uitleggen
Op de PC zitten 5 USB2 en 2 USB3
Ik heb twee Externe HD. WD My Pasport 500 GB en de WD Elements 1.5 TB deze zet ik op de twee USB3
Een Externe HD ingebouwd buiten de PC met eigen Voeding zit op USB2
Een Externe HD Lacie 80 GB zonder voeding op USB 2
Keybord USB2 - Muis USB2 - Printer USB2 Die kan draadloos maar het lukt mij niet om dit klaar te krijgen was er weer een USB vrij
Als ik nu Met kabel de HD aansluit werken ze allemaal Alleen kom ik dus een USB te kort en daarvoor kocht ik de Hub Zodat ik enkele HD daar op kon aansluiten en daardoor weer Vrije USB poorten over had (is alweer retour gestuurd)
Ik heb het volgende gevonden maar weet niet of dit werkt dat ik op dit https://www.conrad.nl/nl/digitus-4-poorten-usb-20-hub-wit-1027260.html de twee HD die een eigen voeding hebben aansluit dan is het probleem ook opgelost

Dit kan niet omdat de Hub al terug verkoper is gestuurd

Dus je hebt 4 externe HD's? Dan vraag ik mij af (offtopic) of je dan niet beter een NAS kan kopen.

Mijn ervaring is dat een hub niet altijd een externe HD laat zien. Je kan dan beter het toetsenbord en muis op die hub zetten, draadloos maken indien dat kan, is ook prima, maar er moet een ontvanger/verzender zijn die in een usb gat gaat/moet.

Als ik nu Met kabel de HD aansluit werken ze allemaal
Misschien wil je wel uitleggen wat je met bovengenoemde quote bedoeld? Wat voor een kabel en zie je dan alle 4 de externe HD's?

En nu ik goed lees, lees ik dat er maar 1 externe een eigen voeding heeft. Klopt dit? En dan trekt een hub dat niet nee. Je pc waarschijnlijk ook niet.

Ik heb twee Externe HD. WD My Pasport 500 GB en de WD Elements 1.5 TB deze zet ik op de twee USB3.
Een Externe HD ingebouwd buiten de PC met eigen Voeding zit op USB2
Een Externe HD Lacie 80 GB zonder voeding op USB 2

Laatst bewerkt:
Ik ga het bestellen bij conrad en laat weten of het werkt

img001.jpg
Ik ga het bestellen bij conrad en laat weten of het werkt

Was vandaag bij de Action daar lagen 4 Ports USB 2.0 Hub voor €2.50. Ik denk waarom niet thuisgekomen de twee HDD met de Voeding er op aangesloten en Het werkt.
Dus probleem opgelost. Printer is nu draadloos heb nu zelfs twee USB2 ports vrij

Jullie allemaal bedankt voor me naar de oplossing te leiden

Laatst bewerkt:
Dan mag je de bestelling bij Conrad wel afzeggen ;)

Succes met alles verder, mooi dat dit werkt voor 2,50 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan