• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde zoeken obv naam en datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

lieke66

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Hallo lezers,

Ik heb 2 tabbladen
1. Blad met namen en data (manuren)
2. Blad met datum, chauffeurs en werktijden (tijden)

In blad 2 vul ik random de namen van de chauffeurs in en daarachter de werktijden, het aantal chauffeurs kan ook verschillen. Nou wil ik graag dat blad 1 automatisch gevuld met de werktijden van blad 2.

met VERT.ZOEKEN kan ik de namen zoeken en krijg ik de werkuren terug, maar hoe kan ik ook zoeken op datum?

Altijd handig, zie bijlage voor mijn document.
Bekijk bijlage Uren.xlsx

Bekijk bijlage Uren.xlsx

Let er op dat de formules matrix formules zijn. Om ze werkend te krijgen na aanpassingen moet je in plaats van enter (of ergens anders klikken), het bewerken van formules afsluiten met ctrl+shift+etner

Bekijk bijlage 276077

Let er op dat de formules matrix formules zijn. Om ze werkend te krijgen na aanpassingen moet je in plaats van enter (of ergens anders klikken), het bewerken van formules afsluiten met ctrl+shift+etner

Thanks! Hoe kan het dat op 1 augustus Gerda en Jan niet gevuld zijn, terwijl ze wel uren hebben? Op 2 augustus is dit het geval bij Jan.

Omdat gerda in het blad manuren, in de cel een spatie achter haar naam had.. HIj zoekt alleen naar exact overeenkomende cellen.. Jan doet het bij mij wel gewoon

Met deze in B3 van blad manuren en doorcopieeren lukt het ook.
PHP:
=SOMMEN.ALS(tijden!$D:$D;tijden!$B:$B;manuren!$A3;tijden!$A:$A;manuren!B$1)

Met deze in B3 van blad manuren en doorcopieeren lukt het ook.
PHP:
=SOMMEN.ALS(tijden!$D:$D;tijden!$B:$B;manuren!$A3;tijden!$A:$A;manuren!B$1)

Even better!!

Stel, er staat een naam in 'tijden' die niet voorkomt in de lijst 'manuren'. Kan ik deze naam boven water krijgen?

Bedankt voor je reactie!
Ik denk alleen niet dat dat werkt voor mij, aangezien de lijst met namen (blad manuren) vast staat.

Stel, er staat een naam in 'tijden' die niet voorkomt in de lijst 'manuren'. Kan ik deze naam boven water krijgen?
Door gebruik te maken van gegevensvalidatie.

En anders spreek je jezelf tegen.
Ik denk alleen niet dat dat werkt voor mij, aangezien de lijst met namen (blad manuren) vast staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan