GamePC upgrade/vervanging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummert

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Hallo,

In vervolg op mijn topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/896959-Aan-uit-knop-reageert-niet
heb ik uiteindelijk maar geconcludeerd dat het MoBo overleden is. Dan blijft nog de vraag open of dan de processor ook kapot is....
anyway:
Ik ben wat aan het rondkijken geweest en heb bij een alternatieve winkel ;) (weet niet of ik reclame mag maken) en heb een leuke combi gevonden in de vorm van Upgrade Kit MSI B150M BAZOOKA / i5 6400 / 8 GB
Dit past ook het beste in mijn budget.

Het doel is er om mee te gaan gamen en misschien wat muziek te editen. Dat ging met mijn overleden systeem (zie voor info bij mijn profiel) prima.
Met enig uitgezoek en info denk ik zelf wel in staat te zijn het geheel te assembleren. Daarbij gebruik ik de bestaande SSD schijf met windows 10 (64 bit) en natuurlijk de overige benodigde aanwezige componenten.

Wat ik me afvraag is of windows 10 direct het systeem direct zal herkennen. Een medewerker van de bewuste winkel melde me al dat ik het opnieuw zou moeten installeren (helaas is het net 29 juli geweest dus geen gratis win 10 upgrade). Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie tips?

Laatst bewerkt:
Moet geen probleem zijn. gewoon je spullen erin. Indien je van win7/8 afkomt die code invullen als die zeurt en alles werkt weer.

Ken de upgrade kit niet, maar je hebt 16GB geheugen voor 3 tientjes tegenwoordig. Samen met die componenten kom je dan uit op 280 euro.

Zo wie zo betekent een ander moederbord, andere hardware, en dus geen activatie omdat de digitale vingerafdruk niet overeenkomt.
Maar je kunt via internet een Win10 Pro licentie op de kop tikken voor rond de € 35....valt dus reuze mee..

veel te duur dan, de losse onderdelen van die kit, met dubbel geheugen is 20 euro goedkoper

Zo wie zo betekent een ander moederbord, andere hardware, en dus geen activatie omdat de digitale vingerafdruk niet overeenkomt.
Maar je kunt via internet een Win10 Pro licentie op de kop tikken voor rond de € 35....valt dus reuze mee..

Indien je een windows upgrade gedaan hebt, heb je tegenwoordig een digital license. Nieuwe hardware erin, dezelfde originele (7/8) sleutel aanmelden en je bent weer op weg. Heb het al een aantal keer gedaan bij mensen die een reparatie of upgrade nodig hadden. Wel moet de originele sleutel een "goede status" hebben. Windows doet er de eerste keer ongeveer 4-5 keer zo lang over om op te starten met compleet nieuwe hardware, maar daarna werkt het meestal prima. Natuurlijk als je alles 100% omgooit blijft er mogelijk wel eens wat hangen, maar ik heb er tot nu toe redelijk goede ervaringen mee.

Dat gaat niet op voor Win10, is mij in elk geval nog niet gelukt bij vervanging van een moederbord..
Bij voorgaande Windows-versies wel maar niet bij 10...:rolleyes:

Ok, bedankt voor de adviezen. Ik ga het setje bestellen en ik zie wel of het lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan