Verschuiving rechterkolom in mijn CV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Ik heb mijn CV in Word gemaakt met twee kolommen op één pagina. Ziet er prima uit. Als ik hem via de mail stuur naar iemand om hem te controleren en diegene opent het bestand, dan verspringt de tweede kolom naar de tweede pagina.

Het ziet er dan dus niet meer uit, alsof je twee pagina's hebt met één gevulde kolom links en een lege kolom rechts.

In het kader van de anonimiteit even geen proefbestandje.

Meestal kan ik ook PDF sturen, maar soms alleen Word, dus zou dit graag opgelost zien. Weet iemand hoe dit op te lossen? Kan ik iets 'vastzetten' in Word ofzo?

Documenten worden opgemaakt met stijlen. Als jij niets instelt aan jouw document, dan gebruik je jouw standaardinstellingen. Leest iemand anders jouw document in, dan kunnen er twee dingen gebeuren: Word 'vertaalt' het document naar de standaardstijlen van de nieuwe gebruiker, of Word gebruikt de stijlen zoals ze in jouw document zitten. Ik vermoed dat de tweede gebruiker documenten automatisch aanpast aan de eigen stijlen. En dan zou bijvoorbeeld een andere alinea-instelling er al voor kunnen zorgen dat de tekst niet meer op één pagina past.

Overigens zou ik in een CV nóóit kolommen gebruiken, maar altijd een tabel. Is veel makkelijker te controleren.

Bij een CV mag er zo min mogelijk mis gaan... een pdf lijkt dan toch echt aan te raden... imho......

TS stuurt de cv naar een vriend ter controle.... Dan mag het best een Word document zijn. Maar je hebt gelijk in stellen dat je de documenten die je opstuurt beter in PDF kunnen zijn. De werkgever heeft er ook helemaal geen belang bij om er in te muteren. Die heeft meer dan genoeg aan een pdf.

Ik stuur mijn CV btw het liefst in pdf, maar je hebt wel eens uitzendbureaus die eisen dat je iets in hun format/module upload en dat kan dan alleen in Word. Vandaag bv. wist een website mij te melden dat mijn pdf bestand geen pdf was. Tja.

Ik had ook al in een tabel geprobeerd voordat ik met de kolommen ging werken, maar daarin lukte me telkens iets niet, uitlijnen of tabs of iets, weet niet meer wat.

Kan het ook te maken hebben met de versie van Word? Ik heb word 2016 en die vriend heeft 2010. Als ik het wordbestand in zijn word 2010 open, de versprongen kolom terugzet naar de juiste plek, opsla en opnieuw open, doet word wel normaal.

Dan plak je de tekst toch als een plaatje in het Word document....... hebben ze toch een Word doc... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan