Stationsletter aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CagivaFrans

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2016
Op mijn aangepaste computer staan de station letter in een verkeerde volgorde.
Namelijk
C: is ssd schijf
D: is de dvd player
E: is de harde schijf.

Hoe krijg ik deze volgorde?
C: ssd schijf
D: harde schijf
E: de dvd player.

Recentelijk is er al een post geweest met dit onderwerp, maar de oplossing werkt bij mij niet! Schijfbeheer en zo uitvoeren. Als ik van schijf E de letter wil wijzigen staat de D er niet bij!

Wat te doen?

M.v.g Frans

- je wijzigt het CD/DVD-station tijdelijk van D -> F, G, H, ... of eender welke andere vrije letter.

- je wijzigt de HDD van E -> D.

- je wijzigt het CD/DVD-station van de tijdelijk toegekende letter -> E.

Hallo ,

Dat heb ik mij ook bedacht maar als ik schrijfbeheer opstart staat de DVD er niet bij!

Zorg dat er een schijfje in zit anders zal 'ie er inderdaad niet bij staan.

@dorado : misschien hierna domme vraag van mij, maar die komt min of meer voort uit mijn 'angst' (vaak onterecht en soms terecht) voor software van derden (en mogelijke ellende of vervolgellende door die software in samenwerking met Windows), daar waar binnen Windows sommige 'tweak'klussen door Windows zelf prima, vooral veilig en snel worden verzorgd.
Vraag : waarom zou je voor een schijfletterverandering software van een 3d party -willen / moeten- gebruiken, als dit met een enkele muisklik -en toetsenbord invoer in Windows schijfbeheer, simpel te regelen is?

Laatst bewerkt:
@dorado : misschien hierna domme vraag van mij, maar die komt min of meer voort uit mijn 'angst' (vaak onterecht en soms terecht) voor software van derden (en mogelijke ellende of vervolgellende door die software in samenwerking met Windows), daar waar binnen Windows sommige 'tweak'klussen door Windows zelf prima, vooral veilig en snel worden verzorgd.
Omdat het met dit programma voor een ieder met elk niveau qua kennis te realiseren is.
Vraag : waarom zou je voor een schijfletterverandering software van een 3d party -willen / moeten- gebruiken, als dit met een enkele muisklik -en toetsenbord invoer in Windows schijfbeheer, simpel te regelen is?
Dat ben ik met jou in dit geval niet direct mee eens.

Hallo,"het "probleem " was inderdaad dat er een schijf in de dvd speler moet zitten. Probleem is opgelost. Bedankt!

Dan graag de status van je vraag op opgelost zetten aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan