• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst in excel die een deling van een getal weergeeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een lijst/mogelijke uitkomsten voor het volgende:

Ik wil in Excel een getal invoeren.
Excel moet dan vervolgens alle mogelijkheden weergeven waardoor dit gedeeld kan worden, de uitkomst moet een geheel getal zijn (dus geen afronding)
Het minimum moet trouwens 45 zijn.
Ik kan begrijpen dat bovenstaande wat vaag klinkt vandaar dat ik het probeer te verduidelijken met een voorbeeld:)
In Excel voer je het getal bijvoorbeeld "450" in.
Nu wil ik graag dat Excel dan laat zien
1*450
2*225
3*150
5*90
10*45
aangezien er alleen hele getallen mogen worden gebruikt kan bijvoorbeeld 112.50 niet (4*112.50) ook het getal 30 kan niet aangezien dit minder dan 45 is.

Hopelijk heb ik het goed uitgelegd en kan iemand mij hiermee helpen:D:D
Dit is trouwens de eerste keer dat ik iets post dus wellicht doe ik het niet helemaal goed.:o:o

Gr. NESJA

Nesja,

Het wordt wel wat lastig om dit in het kort uit te leggen, maar je kunt het de methode wellicht zelf evalueren door de formules te volgen!

1) Ik ben begonnen op Blad2 kolom B met een combinatie formule ALS en Rest (welke snb mooier/korter heeft geschreven)
2) In Blad2 kolom A heb ik een ranking gemaakt van de waarden uit kolom B
3) in Blad 1 kolom F middels vert.zoeken de waarden terug gehaald.

Als het je niet uitmaakt dat er loze regels tussen de uitkomst in staat, dan is het voorbeeld van snb beter!
En zijn bovengenoemde punten 2 en 3 niet noodzakelijk.

@snb,

je ALS/REST toepassing is een stuk eleganter, dank voor dat leermoment :thumb:

Nesja,

Het wordt wel wat lastig om dit in het kort uit te leggen, maar je kunt het de methode wellicht zelf evalueren door de formules te volgen!

1) Ik ben begonnen op Blad2 kolom B met een combinatie formule ALS en Rest (welke snb mooier/korter heeft geschreven)

Als het je niet uitmaakt dat er loze regels tussen de uitkomst in staat, dan is het voorbeeld van snb beter!

@snb,

tnx!

Nesja,

@snb,

Gijsbert kun je er ook voor zorgen dat er maximaal 12 termijnen zichtbaar zijn. Aangezien alles binnen een jaar betaald moet zijn.
Ik hoor graag van je
Gr. nesja

Kun je svp niet citeren/quoten ?

Als je wat meer aandacht aan de geboden oplossingen had besteed, was jouw vraag overbodig geweest.

Bijlagen

is goed ik zal erop letten, bedankt voor de feedback!

SNB,

Misschien voor jou een beetje een makkelijk op te lossen vraag, maar voor mij helaas niet.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik maximaal 12 termijnen zie en dat ze ook nog onder elkaar staan. In jouw voorbeeld zag ik namelijk dat ze niet onder elkaar staan (zitten rijen tussen)
In mijn voorbeeld moet excel dan de onderste twee (15*60 en 18*50) niet laten zien.
Ik heb trouwens het een minimum (225) en maximum (2000) toegevoegd via gegevensvalidatie.

900 1*900
45 2*450
3*300
4*225
5*180
6*150
9*100
10*90
12*75
15*60
18*50
Bekijk bijlage TermijnenTool.xlsx
Hopelijk snap je wat ik bedoel en kun je mij verder helpen
Gr. NESJA

Heb je het bestand uit #13 niet binnengehaald ?

Gijsbert1 bedankt voor het bestand
ik zie in jouw bestand alleen niet de optie van 1*
1500 2*750
3*500
4*375
5*300
6*250
10*150
12*125
kan je dit toevoegen aub

Status
Niet open voor verdere reacties.