• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro . vervangen door ,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramsje

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Beste,

Momenteel ben ik bezig met het automatisch omrekenen van incl btw naar excl btw etc.

Dit werkt goed, alleen nu loop ik bij het testen op het volgende probleem.

Als ik komma getallen toevoeg, kan die alleen met de "," langs de m. Met de "." bij het numpad werkt het niet.

Hoe kan ik dit werkend krijgen, dat die ook op de punt van numpad reageert?

Situatie:

Invoer: Bedrag incl BTW

Met een formule kent hij de bedragen excl btw en btw bedrag toe aan een variabele. Deze zijn gedeclareerd As Double

[SQL]If TTotaalInclBTWTextBox.Value <> "" Then
TTotaalExclBTW = Round((TTotaalInclBTWTextBox.Value / 106) * 100, 2)
TTotaalBTW = Round(TTotaalInclBTWTextBox.Value - TTotaalExclBTW, 2)[/SQL]

Alleen als ik een punt invul, dan ziet die dit als een duizend getal.

bvd

Mvg
Ramsje

Beste,

Al eens gezocht in de instellingen van Excel ivm decimaal punt of komma? Ik denk dat je decimale getallen moet invoeren met een komma.

Oke, dan ga ik dat proberen.

Is er ook een mogelijkheid om dat in een Macro te zetten?

Beste,

Dit is niet echt de oplossing.

Omdat de invoer wel wordt verwerkt als een decimaal getal met een komma, maar de automatische invoer van de VBA code als punt word gescheiden, blijft dit ook bij deze oplossing conflicten opbrengen.

Is er iemand anders met een oplossing?

Ramsje

Hoi,
Zoiets?
Code:
TextBox1 = Replace(TextBox1, ".", ",")

Laatst bewerkt:
Hoi,
Zoiets?
Code:
TextBox1 = Replace(TextBox1, ".", ",")

Ja dat is het! Geweldig. Simpel, maar krachtig.

Kleine vraag daar op. Nu slaat hij die invoer niet meer op als getal, maar als string. Hoe kan ik dat het makkelijkste aanpassen, zodat die m toch als getal invoert?

Dit i.v.m. dat ik de cel op de waarde: "Financieel" heb staan, met het euroteken.

Ramsje

Note: Ik heb het al. Ik heb de waarde een double waarde meegegeven: CDbl(TTotaalInclBTWTextBox.Value)

Laatst bewerkt:
Ik probeer uw vraag beter te begrijpen, volgens mij is het beter om volgende te gebruiken in uw userform:
Code:
TextBox1 = Replace(TextBox1, ",", ".")
Na de berekeningen kan je nog altijd bovenstaande code gebruiken voor uw laatste textbox. ( zonder vb bestand niet echt te testen)

Sorry als ik U verkeerd heb begrepen.

Onze postjes hebben zich gekruist
CCur( TTotaalInclBTWTextBox.Value )

Combinatie van uw vraag in het eerste postje
Code:
TTotaalBTW = Replace(Round(TTotaalInclBTW,2) ".", ",") - TTotaalExclBTW, 2))

Laatst bewerkt:
Beste Ramsje,
Kan je hier ook je oplossing eventjes posten, zodat andere TSers ( toppicstarters, vraagstellers) een oplossing kunnen uithalen?
Voor de rest:
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan