• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

emailadressen uit 1 cel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenchristiaens

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2016
ik heb volgend probleem, ik kopieer uit cc in outlook een deel e-mailadressen die ,voor mij interessant zijn maar die niet in mijn contacten zitten. deze zien er als volgt bv uit: koen(koen@gmail.com);flip(flip@gmail)com;marc(marc@hotmail.com); enz
deze wil ik nu in excell krijgen en in twee aparte kolommen bv kolom met NAAM en Kolom met E-MAILADRES om die dan vervolgens terug naar mijn contacten te krijgen in een cvs bestand.Ik ben helemaal niet vertrouwd spijtig genoeg met excell.alvast bedankt

In outlook kun je dat toch rechtstreeks zetten via je rechtermuistoets?

nee ,lukt niet bij mij heb hier geen optie om met rechtermuisknop al deze personen toe te voegen ,zie printscreenunnamed.jpg

Als je je mailtje opent zie je bovenin alle mail adressen staan.
Tik het gewenste mailadres aan met de rechter muis toets en je kunt daar zeggen 'voeg toe aan mijn contacten'

ja, maar dan moet ik ze allemaal een voor een selecteren, en het zijn er een duizendtal...dus da is niet te doen

ik heb in een cel 1 staan bv : koen(koen@hotmail.com);jan(jan@hotmail.com);steve(steve@gmail.com) enz
deze cel zou moeten splitsen in twee kolommen koen en koen@hotmail.com om dan een cvs te maken hiervan zodat alle emails onder elkaar staan in verschillende cellen

kolom naar tekst met als scheidingsteken ';' :naam en mail staat nu in een aparte cel en alles staat nu in 1 rij
transponeren: naam en mail staat nu in een aparte cel en alles staat nu in 1 kolom
opnieuw kolom naar tekst maar nu met scheidingsteken '('
laatste teken ')' verwijderen met formule =links(b1;lengte(b1)-1)

Probeer het eens op deze manier.

Bekijk bijlage emailsplitsen.xlsx

even snel een bestandje in elkaar gezet. geen supermooie geintergreerde formule, maar het werkt volgens mij.

je kunt de formules makkelijk door kopieren naar beneden.

edit / PS: de methode van popipipo is ook zeker de moeite waard om uit te proberen omdat dit je meer vaardig maakt met excel om data te bewerken naar de vorm die je zoekt.. zonder allerlei ingewikkelde formules te hoeven bedenken.

; uit cel halen

heb nog een ander probleemke, in cel 1 koen; cel 2 kristof; cel 3 brigitte;
nu zou de ; nog uit de cel moeten ,hoe doe ik dat, alvast bedankt voor jullie supersnelle reacties EN oplossingen thx!

#7 gemist? Als je iets van de linkerkant kan weghalen zal dit ongetwijfeld ook mogelijk zijn om het van de rechterkant te doen. De functie SUBSTITUTE() kan ook voldoende zijn.

Ben totale leek , wat is dan juist de formule die ik moet invullen als cel 1 moet aangepast worden,met de substitute formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan