Windows Media Player speelt .vob niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Jarenlang, vanaf begin Mediaplayer, werden .vob extensies afgespeeld. Met Windows 10 en de nieuwste media player lukt dat niet meer. Alles ingesteld via standaard programma's maar hij geeft geen sjoege. In apps. windows Mediaplayer gekocht en die doet het wel maar dit heeft niets te maken met de originele. Iemand enig idee? Nero 2017 doet het wel, dus ik kan afspelen maar een copy van de dvd weggeven heeft geen zin dus als men w10 heeft en geen extra Mediaplayer of Nero 2017 heeft.

Ook Windows XP kon standaard geen .vob files afspelen.

Maar gratis mogelijkheden te over uiteraard, zoals b.v. VLC Player, of de juiste codecs installeren

Voor het afspelen van een DVD layout moet je het bestand VIDEO_TS.IFO afspelen.
De .VOB bestanden zijn overigens standaard MPEG files.

Mijn vraag is waarom kan het nu niet meer terwijl het voorheen wel kon ik heb alles ingesteld zodat mediaplayer standaard is. Codecs idem.

Je zoekt dus geen oplossing, maar je zoekt enkel een antwoord op de vraag waarom het nu niet meer werkt ? ... ga dan hier eens ten rade en formuleer je vraag rechtstreeks aan de makers van die fantastische Windows Media Player.

Lees de vraag én het topic macguy, VLC werd al in bericht #2 aangehaald !

Laatst bewerkt:
Op zich is dat een enorm ontroerend gegeven, maar de topicstarter reageerde nog in bericht #4 : hij is überhaupt niet op zoek naar de link naar VLC, hij zoekt echter wel naar een antwoord op zijn vraag.

Sinds Windows 8 wordt het afspelen van DVD films niet meer ondersteund door software van Microsoft. Vandaar dat verwezen wordt naar andere spelers. Het gaat dus om DVD films, niet om software op DVD schijfjes.

Je zoekt dus geen oplossing, maar je zoekt enkel een antwoord op de vraag waarom het nu niet meer werkt ? ... ga dan hier eens ten rade en formuleer je vraag rechtstreeks aan de makers van die fantastische Windows Media Player.
Dat heb ik gedaan er werd gezegd dat de oude versies van Mediaplayer niet meer werden ondersteund en dat windows 10 de nieuwste versie had van media player maar dat die de .vob extensie (nog) niet zou ondersteunen. Nou dan ben ik de Paus van Rome. .vob zijn allemaal video's gemaakt met mijn iPhone. Dan ben je wel een hele aftandse player als je die niet kan afdraaien.

Sinds Windows 8 wordt het afspelen van DVD films niet meer ondersteund door software van Microsoft. Vandaar dat verwezen wordt naar andere spelers. Het gaat dus om DVD films, niet om software op DVD schijfjes.
Het gaat om iPhone video's op dvd Als dit waar is dan begrijp ik de twee apps die te koop zijn en ook windows media player heten en die meteen melden dat ze .vob's afspelen.
Hallo,

Bedankt voor uw aankoop bij ons op maandag 17 oktober 2016.
Bestelling 3fddefe0-dda8-47f4-8878-1e7f77932452
請不要猶豫,升級到高級功能,而價格卻為你特意降低了!: Media Player

Hoeveelheid 1 € 5,99
Totaal € 5,99

(Inclusief btw)

Ik zag die chinese tekens en dacht omg daar gaat mijn american express card

Toch vervelend want iedereen heeft de originele media player en een kopie dvd geven wordt dan een stuk ingewikkelder dan even leuk filmpjes kijken. Moet de gewone computeraar op zoek naar een player die .vob afspeelt, weten zij veel?? Die zeggen hij doet het niet.

Zoals ik al eerder zei, als het een volwaardige DVD layout is met .VOB, .BUP en .IFO bestanden moet je het bestand VIDEO_TS.IFO afspelen en een heel goede speler daarvoor is de al eerder genoemde VLC Player.

Er zijn zoveel goede en gratis spelers voor verkrijgbaar dat Microsoft heeft besloten dat niet meer te ondersteunen waarmee ze nogal wat geld aan licenties besparen doordat ze niet meer hoeven te betalen aan het consortium dat er de rechten voor heeft.
De gewone computeraar vind zijn weg wel. Er is nog zoveel meer dat Microsoft niet levert en men ook wel een programma, al dan niet gratis, voor weet te vinden.

Laatst bewerkt:
VLC heb ik en ook de betaalde media player. M.a.w. de windows media player is niet meer wat het is geweest. Ik zal de standaardprogramma's wijzigen.

Heb ik inmiddels deze doet het gewoon. Probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan