• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groepjes maken voor workshops

Status
Niet open voor verdere reacties.

DVD123

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2016
Hallo,

Ik zou graag een excel willen maken die automatisch groepjes vormt voor workshops.

Concreet probleem: Elk half jaar geven wij cursus voor zo'n 100 deelnemers. de laatste dag zijn er steeds keuzeblokken (5 keuzes).
Iedereen mag hiervoor zijn top 3 doorgeven, en wij delen ze dan in zoveel mogelijk rekening houdend met hun keuzes.
Elke blok word 2 keer gegeven (1 keer in de voormiddag & 1 keer in de namiddag).

Ik zou dus een excel willen waarbij we gewoon de keuzes van de deelnemers ingeven en die dan zelf de groepen voor- en namiddag maakt
(In het beste geval volgt dus iedereen zijn 1e keuze en zijn 2e keuze ...)

Iemand die mij kan helpen?
In bijlage hoe we het nu doen (allemaal manueel dus heel tijdrovend!)

Bijlagen

Kijk eens of je hier iets mee bent.
Voor elke workshop wordt een blad gemaakt, met alle deelnemers.

Bijlagen

Dag Wieter,

Alvast bedankt dat je mij wil helpen met dit probleem!

Het zou makkelijker zijn als we kunnen Vertrekken uit de tabel met namen zoals in de file die ik bij de vraag heb gestoken (omdat we deze kunnen kopiëren uit de inschrijvingen)
Verder moeten de workshops zo goed mogelijk gelijk verdeeld worden.

Ik zie nergens een beperking op het max aantal personen. Dus de indeling met een formule.

VenA, De workshops zouden gelijk verdeeld moeten zijn (in dit geval 75 deelnemers en 5 WS zou er dus 15 personen per workshop moeten zijn)

De redenering is hierbij belangrijker dan de uitwerking.
Hiermee moet je een eind kunnen komen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk eens in de VBEditor.

NB. Ik heb de bijlage vervangen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan