• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen weken naar jaar 2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyke87

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2015
Hallo allemaal,

Eerder heb ik hier hulp gehad voor het automatisch invullen van de datums als er een weeknummer wordt ingevoerd.
Hier ben ik heel blij mee maar ik heb geprobeert om nu de weken aan te passen voor het jaar 2017 maar ik krijg het helaas niet aangepast.

Hopelijk wil iemand hier even naar kijken, dat zou mij super helpen.

Alvast bedankt.

Groeten JoeyBekijk bijlage Rooster 2017 (3).xlsx

Voldoet zoiets?
Code:
="1-1-2017"-WEEKDAG("1-1-2017")-ALS(WEEKDAG("1-1-2017")<6;5;-2)+$Y$1*7
=DATUM(JAAR(NU());1;1)-WEEKDAG(DATUM(JAAR(NU());1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM(JAAR(NU());1;1))<6;5;-2)+$Y$1*7
Opmerkingen:
- In de eerste moet je het jaartal steeds handmatig aanpassen naar het gewenste.
- Met deze tweede gebeurt dit automatisch maar kun je echter niet een jaar vooruit plannen, omdat in de berekening steeds naar het huidige jaar gekeken wordt bij het berekenen van datums.

In bijgevoegd voorbeeld heb ik behalve een weeknummer ook een jaartal ingevoerd. Bekijk maar eens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
1. gebruik geen samengevoegde cellen.
2. zet in een cel de volgende formule "=year(now())"
en bekijk het resultaat.
3. kijk vervolgens naar de formules in het werkblad.

@Alexcel

Omdat 4 januari altijd in week 1 valt (ISO-systeem) kan het zo:

PHP:
=DATE(2017;1;5-WEEKDAY(DATE(2017;1;4);2)+7*($Y$1-1))

Meer uitleg:

http://www.snb-vba.eu/VBA_ISO_weeknummer.html

Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden... :D

En over het algemeen geldt: hoe korter hoe beter.

Laatst bewerkt:
Alleen maar echte luiwamesen kunnen efficiëntiemaatregelen bedenken (vert. van Günther Grasz: 'nur richtige Faulpelzer können .....')

Laatst bewerkt:
Voldoet zoiets?
Code:
="1-1-2017"-WEEKDAG("1-1-2017")-ALS(WEEKDAG("1-1-2017")<6;5;-2)+$Y$1*7
=DATUM(JAAR(NU());1;1)-WEEKDAG(DATUM(JAAR(NU());1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM(JAAR(NU());1;1))<6;5;-2)+$Y$1*7
Opmerkingen:
- In de eerste moet je het jaartal steeds handmatig aanpassen naar het gewenste.
- Met deze tweede gebeurt dit automatisch maar kun je echter niet een jaar vooruit plannen, omdat in de berekening steeds naar het huidige jaar gekeken wordt bij het berekenen van datums.

In bijgevoegd voorbeeld heb ik behalve een weeknummer ook een jaartal ingevoerd. Bekijk maar eens.

Bedankt!

Snelle weg naar Rome was het ook! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan