Delen met Henk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Op de laptop van mijn vrouw is iets raars aan de hand. Wij delen altijd alles maar nu was dit na een update veranderd.
Als ik nu op haar laptop met rechts klik op bijv. afbeeldingen staat er bij delen "Henk".
Geen idee wie of wat dat is, wij kennen geen Henk.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Henk.jpg

Bedankt Lange Pier niets om me zorgen om te maken dus, ze weet van niets......... zegt ze :rolleyes:
Bij mij staat er geen "Henk".

Toch raar. Het is leuk om te weten hoe je het weg krijgt, maar hoe het er gekomen is, is nog steeds de vraag.

Ik zou het willen weten, echt!

Gebruikt u soms een Power-lan (lan via het stopcontact)?
Dan is het waarschijnlijk uw buurman die ook een powerlan gebruikt.

Nee hoor die gebruik ik niet.

Laatst bewerkt:
Mogelijk is het een Bluetooth device van iemand die Henk heette?

Henk is het antidiefstal programma van eset.
Daarmee kun je bij een gestolen pc laptop de boel op slot zetten

Prima Puppy bedankt.
Ik heb idd. anti diefstal van Eset geïnstalleerd.

dan heb je ook een inlog account voor Henk

Ja dat klopt, althans voor Eset, maar ik had geen idee dat dat dan Henk was.

Hahahaha, weer wat nieuws. Je zou compleet paranoia worden als er nieuwe accounts worden aangemaakt en dat door een anti-virus/diefstal programma.

Erg komisch allemaal. Straks staat Ingrid erbij en heeft Robertusje heel wat uit te leggen! Hij weet van niets....... zegt hij:rolleyes:

Whahahahaha!! Ja, ik vind het daarom wel heel erg raar dit hoor. Hoe verzinnen ze het.
Zo zie je maar dat je niet eens baas over eigen pc bent.

tijdens het installeren wordter gevraagd of je een phantom account wilt maken.....dus je bent wel baas over je eigen pc.
De persoon achter de knoppen doet het echt zelf.

Nou ja, ik vind het toch vreemd dat iemand het dan niet weet.
En als je die naam zelf nog moet verzinnen of het proggie maakt er zelf Henk van, moet je dat toch ergens zien.
Of men klikt veel te snel en leest niet wat hij installeert.
Ik denk dat dat het is.

Sommigen hebben een geheugen dat een paar jaar terug kan en sommigen niet. Lijkt me niet zo ingewikkeld.
Die anti diefstal account die maak je en gebruik je als alles mee zit nooit.

.....dus je bent wel baas over je eigen pc.
De persoon achter de knoppen doet het echt zelf.
Je moet in deze tijd wel erg naïef zijn wil je dat nog geloven en niemand kan dat nog waarmaken! Lees maar alle berichten op teletekst. Dan liggen die gebruikersnamen en wachtwoorden van die organisatie weer op straat en morgen weer van een zorginstelling of ziekenhuis.

Ik dit geval zal het een kwestie geweest zijn van dat de gebruiker niet begrepen heeft wat op dat moment aan de orde was maar is dat vaak in veel gevallen niet zo? Openen van bijlagen, klikken op links etc. etc. er zijn duizenden bedreigingen en de computergebruiker moet alles maar weten en doorhebben. Dit was geen kwestie van geheugen, er werd iets gevraagd maar mogelijk was niet duidelijk dat 'Delen' met een 'Naam' moest. Vaak kun je dan niet verder zonder iets in te vullen en dat is waar softwaremakers vaak misbruik van maken. Tegenwoordig vraagt men vaak dwingend je e-mailadres, telefoonnummer of een account aan te maken terwijl dat helemaal niet nodig is. Men zet de gebruiker voor het blok, niet invullen dan kun je niet verder. Dat is mijn ervaring en ik denk de ervaring van velen. Laatst ook met update van NVIDIA. Nooit problemen maar nu wil NVIDIA dat je je persoonlijke gegevens geeft d.m.v. een account te maken en zo gaat het steeds vaker.

Ben blij dat er 1 iemand is die met met mij eens is. Dat is dus Senso.
Ik denk er net zo over.

Snap alleen niet dat er nu nog mensen zijn die zo naïef kunnen zijn, juist vanwege alle berichten overal. Dat moet je toch aan het denken zetten.
Ouderen oké, dat kan ik begrijpen (hoewel ik ook geen 18 meer ben) maar die worden hopelijk geholpen.

En over dat installeren en klikken op alles wat men vraagt, en niet lezen waar het eigenlijk voor is, dat doe je toch echt zelf. Alleen maken de software fabrikanten het zo "simpel" dat men er intrapt.
Vaak kun je dan niet verder zonder iets in te vullen en dat is waar softwaremakers vaak misbruik van maken.
Inderdaad, zo dus.

Vroeger toen ik nog met Windows werkte, had je dat ook al. Installeerde je een software kreeg je er ineens een hele boel startpagina's of balken bij. En dan las ik dat dit "zomaar" gebeurde.....ha, nee hoor, je kon kiezen om het vinkje uit te zetten voor al de troep.
Tegenwoordig maken ze het niet meer zo heel zichtbaar en dan krijg je zulke dingen.

Antidiefstal, tja......met een extra account met de naam Henk die je moet aanmaken. Het is maar wat je wilt ;)

Laatst ook met update van NVIDIA. Nooit problemen maar nu wil NVIDIA dat je je persoonlijke gegevens geeft d.m.v. een account te maken en zo gaat het steeds vaker.
Wel raar, want in Linux (Mint in mijn geval) heb ik dat nooit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan