Delen met Henk??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahahaha, weer wat nieuws. Je zou compleet paranoia worden als er nieuwe accounts worden aangemaakt en dat door een anti-virus/diefstal programma.
Het verbaast mij dat ze het account niet Peter R. de Vries genoemd hebben. :p
 
Het zou verstandiger van Eset geweest zijn om zo'n account een naam te geven die aangeeft waar het om gaat in plaats van Henk.
Maar dat zal wel weer door een softwareontwikkelaar bedacht zijn. Die zijn niet zo goed in het inleven van wat anderen zouden kunnen vinden.
 
Het is niet eset die de naam geeft.
Eset komt met een voorbeeldnaam die kun je ook anders noemen.
Het is een kwestie van lezen wat je wilt installeren en hoe je het wilt installeren.
Niks opdringen....lezen.
Dit fenomeen doet zich bij meerdere beveiligers voor.
 
Het is een kwestie van lezen wat je wilt installeren en hoe je het wilt installeren.
Niks opdringen....lezen.
Tja, en dat is nu net het makke van mensen. Ik gaf het al eerder aan: men installeert iets, leest het niet en zegt overal ja op.
En dan krijg je dit dus.

Dat die naam Henk veranderd had kunnen worden, is mooi. Maar als mensen het niet snappen, of te snel door alles heen klikken, dan is er niets te veranderen.

Mijn mening is dat het toch een soort van opdringerigheid is, of althans laat ik het zo zeggen, misschien sneaky en onduidelijk aangegeven.

Lees ik deze handleiding: http://support.eset.nl/kb3158/?viewlocale=nl_NL
Maar het is mij geheel onduidelijk of Eset deze nu zelf aanmaakt of dat de gebruiker een naam moet invullen.

Wat is een Phantom-account?

Het doel van de Phantom-account is uw echte gebruikersaccounts te beschermen. Tijdens het activeren van Anti-diefstal word u gevraagd een wachtwoord in te stellen voor al uw gebruikersaccounts. Een Phantom account vereist geen wachtwoord, en is daarom gemakkelijk toegankelijk voor de persoon met uw apparaat.



Het Phantom account:

wordt automatisch geopend wanneer het vermiste apparaat start (terwijl uw werkelijke accounts worden verborgen)
verzamelt gegevens over de locatie van het apparaat. Ook maakt deze webcam foto's en screenshots.
stuurt de gegevens naar uw my.eset.com account
 
Ik heb die Wizard niet doorlopen. Dus daar geen oordeel over. Het product spreekt mij wel aan. Als ik de handleiding lees, dan zeg ik dat deze veel te lang en op bepaalde punten onduidelijk is. Punt 1 is activeer uw account en punt 2 nieuw account maken. Een account activeer je pas als het gemaakt is! Maar goed, je moet de procedure doorlopen en kijken waar de problemen ontstaan en waar het vastloopt of dat je het niet begrijpt.
Twee accounts kan niet worden aangemeld bij een e-mailadres.
Daar krijg je vaak gedonder mee. Het gerommel met meerdere gebruikersnamen, wachtwoorden en e-mailadressen (combinatie) herinnert de gebruiker zich later vaak niet of noteert dat niet en dan kom je in de problemen.

Je ziet het ook wel eens op helpmij.nl. Veel uitleg/regels/tekst door de één en de ander zegt voer uit: punt 1, 2, 3, 4 en het is opgelost. Dat laatste is eenvoudiger, duidelijker en bespaart je veel tijd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan