rocknroadie
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 sep 2016
goede avond,
ik ben er intussen al achter gekomen dat via voor excel 2016 Voor mac een ramp is. zelfs een form ontwikkelen gaat gewoon niet....
ma goed, we gaan er verder niet over zagen. het is wat het is.
ik heb enkele vragen (die ik dus dacht op te lossen met VBA ....)
Ik werk met keuzelijsten in excel (via data validatie, .....)
is er een manier, zonder via te gebruiken, dat men de lijst kan laten "minderen" door letters in te typen?
bvb ik wil de naam wietel in een bepaalde cel zetten. hiervoor heb ik een lijst met alle namen (ongeveer een 150-tal) nu moet ik als een gek binnen scholen m de naam wietel tegen te komen. het zou voor mij veel makkelijker zijn dat ik in de cel kan beginnen typen en dat de lijst verminderd naargelang ik meer letters in typ.
kan dat zonder vba? is daar eventueel een andere oplossing voor?
alvast bedankt
Marc
ik ben er intussen al achter gekomen dat via voor excel 2016 Voor mac een ramp is. zelfs een form ontwikkelen gaat gewoon niet....
ma goed, we gaan er verder niet over zagen. het is wat het is.
ik heb enkele vragen (die ik dus dacht op te lossen met VBA ....)
Ik werk met keuzelijsten in excel (via data validatie, .....)
is er een manier, zonder via te gebruiken, dat men de lijst kan laten "minderen" door letters in te typen?
bvb ik wil de naam wietel in een bepaalde cel zetten. hiervoor heb ik een lijst met alle namen (ongeveer een 150-tal) nu moet ik als een gek binnen scholen m de naam wietel tegen te komen. het zou voor mij veel makkelijker zijn dat ik in de cel kan beginnen typen en dat de lijst verminderd naargelang ik meer letters in typ.
kan dat zonder vba? is daar eventueel een andere oplossing voor?
alvast bedankt
Marc