• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen factuurnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hallo,

Ik ben even begonnen met het op te stellen van een factuur in excel 2013. Deze zou natuurlijk handig zijn mocht de factuur, telkens je een nieuwe opmaakt een nieuw factuurnummer zou krijgen.
Ik heb hier al een gelijkaardig topic gevonden met enkele workbook_open ()codes waarvan ik die codes uitgeprobeerd heb, helaas krijg ik niks aan de praat.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/747326-factuurnummer-automatisch-ophogen-in-excel

Er was ook sprake in die code van "Sheet (1)" waarvan ik niet zeker wist of ik deze moest vervangen met "Blad (1)" omdat het ook zo in de eigenschap stond, al dacht ik ergens gelezen te hebben dat de codes in het engels moesten uitgevoerd worden. Toch heb ik beide geprobeerd zonder resultaat.
De directorie paste ik uiteraard aan naar de juiste locatie.

Weet er iemand me hieruit te helpen?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
We willen graag een voorbeeld excelbestandje van je ontvangen. Dan kunnen we kijken hoe we daar de gewenste VBA op kunnen toepassen.

Greetz/Excelbat

Beste,
Codes werken wel, met een vbtje bedoel ik uw facturatie bestandje.
1. je wordt sneller geholpen
2. de helpers kunnen doelgerichter advies verstrekken
3. het kan niet de bedoeling zijn dat de helpers factuurtjes moeten liggen nabouwen.

Code:
Sub GenerateInvoices()
Dim fPATH As String, FR As Long, Rw As Long
Dim ClientRNG As Range, Client As Range
Dim wsINV As Worksheet, wsSUPPLIER As Worksheet, wsCLIENT As Worksheet

Set wsINV = Sheets("Invoice")
fPATH = "C:\ApartmentInvoices\"                 'remember the final \ in this folder string

With Sheets("Bookings")
    Set ClientRNG = .Range("U:U").SpecialCells(xlVisible)
    For Each Client In ClientRNG
        If Left(UCase(Client.Value), 1) = "Y" Then
            wsINV.Range("N1").Value = Client.Row                        'enter the bookings row
            wsINV.Range("N2").Value = wsINV.Range("N2").Value + 1       'increment invoice #   ''<------ invoice # incremented
            wsINV.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, _
                Filename:=wsINV.Range("C12").Value & "-" & Format(Date, "00000") & ".pdf", _
                Quality:=xlQualityStandard, _
                IncludeDocProperties:=True, _
                IgnorePrintAreas:=False, _
                OpenAfterPublish:=False
        End If
    Next Client
End With
wsINV.Range("N1").ClearContents

End Sub

Bijlagen

Hoi,
Ik ben wat aan het rommelen geweest met uw factuur.
Kijk maar eens als je daarmee verder kunt.

Bijlagen

Hoi,
Ik ben wat aan het rommelen geweest met uw factuur.
Kijk maar eens als je daarmee verder kunt.

Bedankt allemaal voor jullie voorbeelden, de ene iet ingewikkelder dan de andere maar toch wel compleet...

gast0660, ik heb jou werkje eens nader bekeken en had graag het volgende gevraagd, veranderd de datum al vanzelf of moet ik deze veranderen in =VANDAAG()?
En stel dat ik de factuur, ipv vanaf 1, vanaf 20170001 zou willen beginnen, waarvan die 2017 (het jaartal) ook bij een nieuw jaar van 1 zou omhoog gaan? is dit mogelijk? Bvb Files.Count, "=JAAR() * 1000") + 1 (Ik verpnderstem maar, mijn ecuses als dit er niet op trekt :-) )
Ik denk van wel, het moet enkel geschreven worden :D. Ik snap wel iets van programmeren maar helaas als leek lol
En dan nog dit, stel dat ik een rij bovenaan toevoeg of verander, moet ik de code zelf gaan aanpassen naar de juiste celwaardes? want ik veronderstel dat dit los staat van andere werken zoals een autosom of dergelijke...
Want uiteindelijk zou ik er graag nog een automatisering van klanten insteken zoals in de vorige voorbeelden, wat waarschijnlijk de vormgeving zal laten aanpassen...

Toch bedankt voor de voorbeelden!

Laatst bewerkt:
Hoi,
De datum van vandaag komt er automatisch in, het tweede en derde is ook geen enkel probleem, pas ik morgen wel aan.
Maar gezien je ook van plan bent je klanten te automatiseren zou ik het geheel dan wat anders benaderen.
Als je me een paar dagen tijd geeft krijg je van mij een voorzetje.
Vraagje, heb je alleen 21% BTW
Een kleine opmerking, ik heb gemerkt dat blauw uw favoriete kleur is, maar met deze factuurlayout ga je je blauw betalen aan inkt.

deze doet het zo te zien :)

Files.Count, Format(Date, "yyyy") * 10000) + 1

Hoi,
De datum van vandaag komt er automatisch in, het tweede en derde is ook geen enkel probleem, pas ik morgen wel aan.
Maar gezien je ook van plan bent je klanten te automatiseren zou ik het geheel dan wat anders benaderen.
Als je me een paar dagen tijd geeft krijg je van mij een voorzetje.
Vraagje, heb je alleen 21% BTW
Een kleine opmerking, ik heb gemerkt dat blauw uw favoriete kleur is, maar met deze factuurlayout ga je je blauw betalen aan inkt.

Oh idd ivm de inkt. Neen dat moet dus helemaal niet, zwart is perfect. Over de naam RC Trans ben ik er ook nog niet aan uit of ik deze zo laat of eventueel een logo vorm maak...
Het is idd 21% btw.

Voor die vorige vraag start de factuuraantal vanaf 1, daarmee die vraag om deze te laten beginnen met een jaartal maal bvb 10000. wat bij het opslaan idd dan wel met een dubbel jaartal genoteerd staat...

grts Mic

Voor die vorige vraag start de factuuraantal vanaf 1, daarmee die vraag om deze te laten beginnen met een jaartal maal bvb 10000. wat bij het opslaan idd dan wel met een dubbel jaartal genoteerd staat...
Pas ik morgen ook aan
Deze
Code:
Files.Count, Format(Date, "yyyy") * 10000) + 1
vervangen door
Code:
Files.Count, Format(Date, "yyyy") + "0000") + 1

Hoi,
Ik ben wat aan het frullen geweest met uw factuur
Dubbele jaartal bij opslaan is verdwenen, ik heb er een logo ingezet, dan heb je al een idee hoe de factuur layout eruitziet met een logo.
Een vbtje met een dynamisch aantal rijen en klantenbeheer krijg je nog van mij (daar heb ik wel een paar dagen tijd voor nodig)

Bijlagen

Ik gebruik al jaren mijn zelfgemaakte facturatie programma in Excel.
Het is een simpele bediening:
1. Je moet hem eerst downloaden en in een apart mapje zetten
2. Op werkblad: Info kun je je eigen informatie invullen en de naam van het mapje niet vergeten
3. Op werkblad: Faktuur kun je in het rechtse deel de groene invoervelden met (rode sterretje ervoor)
4. In bereik: C27-H50 kun je de factuur-items invoeren.
5. Indien de invoer gereed is klik je op button: Factuur Afdrukken (PDF)
6. Dan kun je de PDF-versie bekijken en controleren.
7. Eventueel nog wat aanpassingen doen en nog een keer op die button klikken.
8. Hij vraagt dan eerst of je de bestaande pdf wilt overschrijven (dan gewoon Ja kiezen)
9. Als alles goed is klik je op button: Factuur Loggen en Factuurnummer met 1 ophogen
10. De hoofd gegevens van de factuur worden dan naar werkblad Fakturen weggeschreven
11. De groene invoercellen op werkblad Faktuur worden leeggemaakt.
12. Het factuurnummer in cel S20 wordt met 1 opgehoogd en staat alvast klaar voor de volgende factuur.

In werkblad Faktuur(UK) staat een Engelse versie die hetzelfde werkt.
Ik heb ook een mogelijkheid gebouwd om via een download van mijn Rabobank transacties te controleren of facturen al betaald zijn.
Dat vraagt wat meer uitleg, zeker als met een andere bank werk.
De werkblad beveiliging staat aan om te voorkomen dat je per ongeluk formules overschrijft (pw=xxx)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren mijn zelfgemaakte facturatie programma in Excel.
Het is een simpele bediening:

Ik heb ook een mogelijkheid gebouwd om via een download van mijn Rabobank transacties te controleren of facturen al betaald zijn.
Dat vraagt wat meer uitleg, zeker als met een andere bank werk.
(pw=xxx)

Hallo,

Deze bekijk ik zeker ook even, dit laatste lijkt me ook uiterst interessant, indien het werkt met de juiste bank

Bedankt
grts Mic

Hoi,
Ik ben wat aan het frullen geweest met uw factuur
Dubbele jaartal bij opslaan is verdwenen, ik heb er een logo ingezet, dan heb je al een idee hoe de factuur layout eruitziet met een logo.
Een vbtje met een dynamisch aantal rijen en klantenbeheer krijg je nog van mij (daar heb ik wel een paar dagen tijd voor nodig)

Toppie. :thumb:

grts Mic

Hallo,

Deze bekijk ik zeker ook even, dit laatste lijkt me ook uiterst interessant, indien het werkt met de juiste bank

Bedankt
grts Mic

Wohoo... daar zit werk in! best ingewikkeld als je niet juist weet waarover alles gaat :)

Als je erg geinteresseerd bent zal ik uitleg geven over de werking (als je het eenmaal weet is het niet zo moeilijk :))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan