C schijf met oude Windows 7 versie formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Goedemorgen,

ik heb op mijn pc een nieuwe Windows 7 versie geinstalleerd en deze werkt goed. Nu zou ik graag de oude versie(s) van mijn C drive wissen en de C drive formatteren.
Dit wil echter niet.

Hoe kan ik de pc zo instellen dat ik zeker weet dat Windows wordt opgestart vanaf de D-schijf? En is de C te wissen?

Hartelijk dank!

Vr.gr.,
D. Antonisse

Er zal ongetwijfeld software zijn die de klus kan klaren voor je, maar ik deze specifieke situatie nog niet eerder praktisch meegemaakt, dus als het mijn machine was zou ik het volgende doen:

kast even openmaken, Sata kabeltje van de schijf lostrekken waarop de goed werkende Windows staat, daarna even checken in bios dat de CD/DVD drive als 1e bootoptie staat vermeld, vervolgens Windows 7 schijf in de drive, machine opstarten, in het menu kiezen voor installatie van Windows op de (enigste aanwezige) harddisk en vervolgens de hdd formatteren en dan, als je moet doorklikken om de installatie van Win 7 feitelijk te starten, het proces afkappen en teruggaan. Je hebt dan een geformatteerde schijf.
Nu de machine uitzetten, kabeltje van de Windows schijf weer verbinden, even checken in het bios dat de bootvolgorde wordt : 1 CD/DVD, 2 schijf met Windows erop en 3 de lege / geformatteerde hdd.

Deze vlieger gaat natuurlijk niet op als er maar 1 hdd in je computer zit en jij in je verhaal bedoelde dat je Windows op een tweede partitie van de enigste aanwezige hdd hebt geïnstalleerd. In dat geval zou je kunnen proberen om in schijfbeheer de partitie waar de oude (corrupte?) Windows opstaat te verwijderen en daarna opnieuw aan te maken.

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp heb je nu 2 Win 7 versies op 1 HDD staan maar op 2 verschillende partities?
Dat je de C: niet kunt formatteren komt waarschijnlijk omdat hij nog actief in de bootloader staat.
Je zou met bcdedit.exe kunnen proberen dit aan te passen maar het is makkelijker om opnieuw te beginnen en de nieuwe Win 7 gewoon op C: te zetten.
Lees deze workshop eens even door.

Laatst bewerkt:
Heren, heel hartelijk dank voor jullie reacties!

alles staat op 1 HDD inderdaad. Ik wil inderdaad liever de nieuwe W7 versie op de C schijf zetten.

Ik merkte trouwens wel nu de laptop het internet weer op gaat dan bij doorklikken internet explorer regelmatig vastliep.

Ik zal de handleiding hierboven maar even volgen.

Vr.gr.

D. A

Windows 7 installeren - c schijf verder volledig wissen

Goedemorgen,

ik heb een nieuwe Windows 7 versie op de D schijf geplaatst maar wil dit eigenlijk op de C schijf hebben.
Er staat nog een niet goed werkende W7 versie op de C schijf en meer andere 'rommel' dat er af moet.

Ik heb de goede W7 versie op een usb stick staan. De laptop kan booten vanaf usb.

Hoe krijg ik de goede W7 versie op de C schijf en wis daarmee gelijk de hele C schijf verder incl oude W7 versies e.d.?
Tot nu toe gingen nieuwere versies naast de oude staan en nam het geheel daarmee onnodig veel ruimte in.

Op mijn startscherm in veilige modus kan ik op dit moment dan ook kiezen uit verschillende W7 versies en daar wil ik eigenlijk van af.

Vr.gr.,

D. Antonisse

verwijder de d-partitie, en formateer tijdens opstart installatiemedium de c-schijf, dan gewoon installeren op c en een nieuwe d aanmaken.

Ok, dank u wel! W7 staat inmiddels weer op de c schijf. Nu zou ik graag de Windows.old versies eraf hebben.
De formatteerfunctie heb ik tijdens installatie niet gezien. De d schijf wil ik weer formatteren.

Ok, dank u wel! W7 staat inmiddels weer op de c schijf. Nu zou ik graag de Windows.old versies eraf hebben.
Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
De formatteerfunctie heb ik tijdens installatie niet gezien. De d schijf wil ik weer formatteren.
Deze zie je in dit venster tijdens de installatie:
[
8.1.png

Onderwerpen samengevoegd tot 1 topic.
Het was niet nodig geweest een nieuw topic te beginnen.
Succes verder met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan