• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wegschrijven gegevens naar ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloemenman

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Hallo beste helpers,

Ik ben al eerder prima geholpen op dit forum en wil nu weer graag een beroep doen.

Ik ben graag bezig met excel 2003, maar voor deze vraag heb ik echt hulp nodig.

Ik heb een rooster programma gemaakt om medewerksters in te roosteren voor onze winkels. Ik heb een deel van het programma nagebootst door middel van 2 tabbladen. Het tabblad "namenlijst" haalt, normaal in het roosterprogramma, de gegevens uit een ander bestand.

Graag zou ik de gegevens die in kolom G (+/- uren deze week) wegschrijven naar een bestand waar per week wordt bijgehouden hoeveel plus- of minuren er gemaakt zijn door de betreffende persoon. Het saldo t/m betreffende week zou ik dan weer graag terug willen zien in kolom I (+/- uren t/m deze week).

Mijn bedoeling is de plus of minuren van deze week weg te schrijven naar het nieuwe bestand in een kolom voor betreffende week voor betreffende persoon. Bestaat deze persoon nog niet in dit bestand dan wordt deze automatisch toegevoegd.

Ikheb geprobeerd het bestand bij te voegen (hoop dat ik het goed gedaan heb)
Bekijk bijlage Urenoverzicht.xls

Met vriendelijke groeten
bloemenman

Waarom maak je niet een tabblad bij met:
  • in de rijen, de medewerkers;
  • de kolommen, de weken van het jaar;
  • en de cellen de uren.

Waarom maak je niet een tabblad bij met:
  • in de rijen, de medewerkers;
  • de kolommen, de weken van het jaar;
  • en de cellen de uren.

Hallo Alphamax,

Bedankt voor je reactie.

ik heb dit niet duidelijk in mijn vraag gezet zag ik. Nadat het rooster gemaakt is wordt het opgeslagen als apart bestand in een map waar alle roosters van dat jaar in komen. Het gaat echt ver buien mijn kennis hoe ik iets automatisch naar een ander bestand weg moet schrijven zoals ik in mijn vraag bedoel. Ik heb eerder een vraag geplaatst met het wegschrijven van gegevens uit een userform. Dit werkt echt perfect. Ben reuze benieuwd of dit met deze vraag ook gaat lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan