unmountable boot volume windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
blue screen met: unmountable boot volume windows 10

een fix? :(

excuus voor de korte bocht.

het is een laptop van nog geen 2 jaar oud, ik krijg een blauw scherm met de melding dat de laptop opnieuw opgestart wordt omdat microsoft.com/stopcode unmountable boot volume

hij start opnieuw op en loopt dan eigenlijk vast, bij opnieuw opstarten gebeurt hetzelfde verhaal opnieuw.

oplossingen die ik online vindt zijn een windows programma downloaden, maar hoe open ik die dan als ik niet eens in windows kom?

Laatst bewerkt:
Met de systeem herstelschijf of installatie schijf opstarten en kijken of de schijf nog wordt gezien.

Overigens wel een hele korte melding, geen opsomming van de hardware, en wat er daarvoor is gebeurt waardoor dit mogelijk is gekomen.

Wat zou jij antwoorden als je je eigen melding zou zien?

ik weet het niet, het is de laptop van me vriendin, een 2 jaar oude geen high end.

het is de standaard acer aspire E 15 (als ik deze sticker goed lees)

ik lees wat je zegt, start op met CD maar ik kan niet eens in de BIOS komen... direct het blauwe scherm en daarna reboot into niks....... hoe krijg ik de laptop zover dat hij de cd gaat pakken?(of de usb stick in dit geval)

Laatst bewerkt door een moderator:
W10 snelstarten zal dan wel aan staan, eerst helemaal van de spanning, lader en accu eruit.
En er is ook zoiets als de BBS, de boot selector, F12 bij Acer.

De melding Unmountable Boot Volume betekent dat de harde schijf waar Windows op staat niet gelezen kon worden. Het zou dus ook maar zo een hardware probleem kunnen zijn.

Ik kom erin met f2 inhouden tijdens opstarten! Thanks
Ga vandaag op zoek naar een 4+gig stick zodat ik hem kan opstarten via een Windows usb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan