• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Productgroep code met (ALS) functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdavid

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2016
Hallo,

Het gele gedeelte van mijn excel bestand wil ik graag een formule ervoor hebben.

Ik heb namelijk een lijst met veel artikelcodes die ik graag via excel naar een artikelgroep wil koppelen voor de berekening/splitsing.

Is zo'n functie mogelijk in excel?

Bijlagen

wat voor formule wil je dan voor het gele gedeelte? Het splitsen in kosten per productgroep heb je zelf al geregeld.

Wil je dat bij een artikel zelf al de productgroep wordt getoond? Dan moet je een tabel met je artikelen maken met daarachter de productgroep.

Daarna kan je dat met Verticaal zoeken instellen.

Laatst bewerkt:
wat voor formule wil je dan voor het gele gedeelte? Het splitsen in kosten per productgroep heb je zelf al geregeld.

Wil je dat bij een artikel zelf al de productgroep wordt getoond? Dan moet je een tabel met je artikelen maken met daarachter de productgroep.

Daarna kan je dat met Verticaal zoeken instellen.

Bedankt voor je reactie. Ik wil dat productgroep wordt herleidt van kolom A. Ik heb een lijst met alle artikelcodes en productgroep. Hoe moet ik dit precies doen? Via een tweede werkblad en vervolgens verticaal zoeken? Ik heb nog niet vaak gewerkt met verticaal zoeken, zeker icm 100+ artikelcodes en productgroep. Kan je een klein voorbeeld aan mij laten zien?

graag gedaan, graag vraag als opgelost aanmerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan